Twórca Heavy Rain: czas by branża dorosła

David Cage, twórca Heavy Rain, wystąpił na tegorocznej edycji DICE Summit z ciekawym odczytem. Cage zachęcał deweloperów do tego, by wyszli ze swoich bezpiecznych kokonów i poszerzyli horyzonty.
David Cage, twórca Heavy Rain, wystąpił na tegorocznej edycji DICE Summit z ciekawym odczytem. Cage zachęcał deweloperów do tego, by wyszli ze swoich bezpiecznych kokonów i poszerzyli horyzonty.





Innymi słowy - czas by deweloperzy dorośli. David Cage stwierdził w swoim wystąpieniu, że cała branża od 30 lat choruje na syndrom Piotrusia Pana. Sprzedające się tytuły to właściwie tylko gry dla dzieciaków, gry wypełnione przemocą i produkcje dla graczy niedzielnych. Cyfrowa rozrywka musi jednak ewoluować - twierdzi Cage. Dlaczego? Branża znajduje się pod coraz większą presją ze strony Internetu, książek, filmu. By gracze nie stracili w kolejnych latach zainteresowania swoim hobby, deweloperzy muszą wprowadzać do swoich produkcji innowacje. W ten sposób interaktywną zabawą mogliby zainteresować się ludzie, którzy na co dzień nie grają w poważne produkcje (np. rodzice graczy, którzy lubią dobry film lub książkę).