Według Cage'a sequele zabijają kreatywność

Stojący na czele Quantic Dream David Cage nie spieszy się z ujawnieniem daty premiery . Twórca Heavy Rain zabrał ostatnio głos na temat technologii, jaką na potrzeby Dwóch Dusz opracowało studio, a teraz skrytykował politykę klepania sequeli, które według Francuza "zabijają kreatywność i innowacje".
Stojący na czele Quantic Dream David Cage nie spieszy się z ujawnieniem daty premiery . Twórca Heavy Rain zabrał ostatnio głos na temat technologii, jaką na potrzeby Dwóch Dusz opracowało studio, a teraz skrytykował politykę klepania sequeli, które według Francuza "zabijają kreatywność i innowacje".





Na temat kontynuacji znanych marek, które przynoszą wydawcom ogromne zyski, lecz hamują postęp, Cage wypowiedział się podczas rozmowy z redaktorem PlayStation Official Magazine UK:
"Większość graczy pragnie jeszcze więcej tego samego. W rezultacie największe środki inwestuje się w tych wydawców, których w praktyce nie interesują żadne innowacje. Wydaje im się, iż gracze chcą, aby każdy okres świąteczny wyglądał mniej więcej tak samo, gdyż takie sygnały otrzymują od samych zainteresowanych.
Jeżeli ktoś ceni sobie kreatywność i innowacje, a chce, aby gry wideo były czymś więcej niż strzelaninami, wówczas dochodzi do wniosku, iż wszystkie sequele zabijają tę ideę."
Cage chyba troszeczkę przesadza. Prawda, dominującym obecnie gatunkiem są shootery, jednak na rynku jest mnóstwo innych, wartościowych tytułów. Bardziej martwi mnie kwestia robienia gier udających filmy i na odwrót...