Bartosz Dawidowski Bartosz Dawidowski 19.03.2021 10:21
Marvel's Avengers w analizie grafiki. XSX z wyraźnie wyższą rozdzielczością niż PS5 w trybie 60 fps
2020V

Marvel's Avengers w analizie grafiki. XSX z wyraźnie wyższą rozdzielczością niż PS5 w trybie 60 fps

Wiemy już, że Marvel's Avengers nie oferuje opcji płynnego przenoszenia rozgrywki z PS4 na PS5, o czym wspominaliśmy wczoraj. Teraz pora przyjrzeć się porównaniu jakości grafiki na Xbox Series X, Xbox Series S i PlayStation 5.

Square Enix opublikowało już wydanie Marvel's Avengers dla PS5 i XSX/XSS. Dzięki temu możemy przeanalizować, jak sytuacja z grafiką wygląda na każdej z tych platform.

Jak łatwo się domyślić wydanie gry działające na Xbox Series S wygląda najgorzej spośród tych 3 platform. Rozdzielczość na Xbox Series S to tylko 1440p przy 30 fps i 1080p przy 60 klatkach na sekundę. PS5 i XSX generują w tych samym trybach rozdzielczość natywną 4K (przy 30 fps) i dynamicznie skalowane 4K w module 60 fps.

Jak PS5 i XSX radzą sobie z dynamiczną rozdzielczością 4K w trybie 60 fps? Rozdzielczość na tej konsoli waha się od 2560x1440p do 3840x2160 - sprzęt Sony najczęściej generuje jednak 1920x2160. Z kolei Xbox Series X najczęściej wybiera rozdzielczość 3840x1836p, uzyskując tym samym przewagę wizualną nad wydaniem PS5. Warto też zauważyć, że promień dorysowywania obiektów wokół bohatera jest trochę lepszy w trybie 60 fps na XSX.

Pewne czynniki przemawiają jednak za wydaniem na PS5. Konsola Sony zapewnia odrobinę szybsze loadingi od XSX w Marvel's Avengers. Framerate wydaje się też nieco stabilniejszy na PS5, niż na konsoli Microsoftu. Różnice w tym zakresie są jednak minimalne.

Tagi: Crystal Dynamics Marvel's Avengers Square Enix