Mateusz Wróbel Mateusz Wróbel 23.01.2021 15:45
Cyberpunk 2077
3059V

Cyberpunk 2077 - porównanie wersji 1.1 z 1.0.6. Gracze mogą cieszyć się paroma FPS-ami więcej na PC, XO i PS4

Cyberpunk 2077 otrzymał wczoraj pierwszą, większą aktualizację. Sprawdzamy, jak gra prezentuje się w obecnej wersji na tle tej poprzedniej. 

CD Projekt RED mocno zakończył tydzień roboczy. Polacy udostępnili wczoraj późnym wieczorem pierwszego z dwóch zapowiedzianych patchów mających sporo zmienić w optymalizacji produktu, a co za tym idzie, pozwolić tytułowi wrócić do sklepu Sony - PS Store.

Przez noc w sieci pojawiło się sporo materiałów, które porównują obecną wersję Cyberpunka 2077 z tą, z którą mieliśmy do czynienia w poprzednich tygodniach (1.0.6). Jak się okazuje, patch, podobnie jak poprzednie hotfixy, poprawił optymalizację gry. Nie możemy tutaj mówić o stałych 30 klatkach na sekundę na past-genach, ale twórcy zbliżają się do nich wielkimi krokami.

W przypadku komputerów osobistych produkcja oferuje teraz - najczęściej - 1-3 klatki więcej podczas szybkiej jazdy pojazdami po Night City. Trochę inaczej wygląda sytuacja w trakcie zwiedzania "miasta marzeń" na piechotę, bowiem wtedy możemy zauważyć, że produkcja chodzi nawet ciut gorzej. Warto jednak zaznaczyć, że na ulicach - a przynajmniej ja odnoszę takie wrażenie - znajduje się teraz więcej mieszkańców oraz kierowców, więc może sporadyczne spadki są spowodowane właśnie ich zwiększonym występowaniu.

Materiały z PC:

Z kolei w przypadku konsol wyeliminowano ogromne spadki w Japan Town, czyli lokacji, gdzie Cyberpunk 2077 najgorzej radził sobie w przypadku PlayStation 4 i Xbox One. Posiadacze past-genów w trakcie jeżdżenia samochodem po Night City nie muszą martwić się już o aż tak częste spadki klatek na sekundę, które w przypadku wersji 1.0.6 potrafiły dać w kość.

Oglądając poniższe materiały można odnieść wrażenie, że gra RED-ów generuje w wersji 1.1 non stop o jednego/dwa FPS-y więcej względem 1.0.6. Nie ulega natomiast wątpliwości, że Cyberpunk 2077 wciąż najgorzej prezentuje się na bazowym Xboksie One, gdzie niemalże przez cały czas chodzi w 20-25 klatkach na sekundę, biorąc pod uwagę wczorajszą aktualizację.

Materiały z PS4 i XONE:

Źródło: Opracowanie własne

Tagi: 1.0.6 1.1 CD Projekt CD Projekt RED CP2077 Cyberpunk 2077 patch porównanie