Kajetan Węsierski Kajetan Węsierski 09.01.2021 10:30
DYING: 1983 i DualSense
1263V

PS5 DualSense znów oczaruje? Twórcy horroru Dying: 1983 zapowiadają wykorzystanie możliwości kontrolera

Wygląda na to, że kolejni twórcy coraz chętniej będą wykorzystywać genialne możliwości, jakie oferuje nowy kontroler do PlayStation 5, DualSense. Pozostaje czekać na owoce ich pracy!

Kontroler DualSense to dla wielu największa innowacja w kontekście nowej generacji konsol od Sony, PlayStation 5. Prawdziwy pokaz jego możliwości zaserwowano nam w Astro's Playroom, a już teraz wiemy, ze skorzystać z tego zamierzają twórcy Kena: Bridge of Spirits. I nie są w tym postanowieniu bynajmniej jedyni! Również Insomniac Games planuje wykorzystać to, co udało się stworzyć japońskim twórcom.

Wiele wskazuje natomiast na to, że podobną drogę chcą obrać w Nekcom Entertainment, gdzie obecnie pracuje się nad wydaniem ciekawej gry zatytułowanej DYING: 1983. Potwierdził to Luo Xiangyu, dyrektor kreatywny wspomnianego projektu. W rozmowie z serwisem GamingBolt zdradził, jak można, jego zdaniem, wykorzystać możliwości pada:

Zaprojektowaliśmy całość wyłącznie pod kątem nowych funkcji kontrolera, dzięki czemu gracze mogą lepiej zanurzyć się w rozgrywce. Na przykład, gdy użyje się mikstury„ wzmocnienia zmysłów ”, pad lekko się potrząśnie, aby odtworzyć informację zwrotną - dzięki temu gracz może poczuć, że jego zmysł dotyku został wzmocniony.

Trzeba przyznać, że perspektywa brzmi naprawdę zachęcająco, ale należy pamiętać, że to zaledwie mała część sukcesu - kluczowe będzie bowiem to, jak dobrze implementacja tego typu mechanik wypadnie w rozgrywce i czy będzie miała rzeczywisty wpływ na immersję.

Źródło: https://gamingbolt.com/dying-1983-developers-designed-gameplay-features-specifically-for-ps5s-dualsense

Tagi: DYING: 1983 Nekcom Entertainment