Iza Łęcka Iza Łęcka 08.01.2021 07:00
Główny bohater Ratchet & Clank: Rift Apart
2912V

PS5 całkowicie zmienia sposób tworzenia gier. Twórcy Ratchet & Clank: Rift Apart chwalą możliwości sprzętu

Insomniac Games jest obecnie najbardziej zapracowanym zespołem Sony, który pracuje nad trzecią grą dla PlayStation 5. Ratchet & Clank: Rift Apart zapowiada się obiecująco, będąc pierwszą pozycja przygotowaną przez studio wyłącznie z myślą o PS5. Marcus Smith wspomniał o możliwościach sprzętu, a Mike Daly potwierdził nowe funkcje przygotowane dzięki kontrolerowi DualSense.

Ratchet & Clank: Rift Apart powinno zadebiutować do końca marca, choć deweloperzy oraz Sony wciąż są oszczędni w prezentacji szczegółów dotyczących nowej produkcji. Swego czasu przedstawiciele ekipy wspominali o udostępnieniu gry w „oknie premiery” PlayStation 5.

Zbliżające miesiące wydają się więc decydujące dla Insomniac Games, jednakże Marcus Smith (dyrektor kreatywny studia) znalazł chwilę, by porozmawiać o produkcji oraz procesie tworzenia przygodówki dla PS5. Jego zdaniem PlayStation 5 zmienia wszystko:

„Zazwyczaj nowy sprzęt oferuje doświadczenie zwykłego ulepszenia samej grafiki, praca na PS5 to zmiana paradygmatu [sposobu- przyp. red.] tworzenia, w jaki wykonujemy wszystkie rzeczy, od niemal natychmiastowego ładowania poziomu do trójwymiarowego projektu audio, i tak jest ogromny skok w dziedzinie grafiki. To ekscytujące myśleć, że wciąż jesteśmy na tak wczesnym etapie cyklu życia [PS5 – przyp. red.] i wszyscy po prostu wykorzystują podstawowe rzeczy, które możemy wykonać. Jesteśmy tak podekscytowani wiedzą, że to dopiero początek”.

Z redaktorem GamesRadar rozmawiał także Mike Daly, który wspomniał o możliwościach PlayStation 5 w kontekście Ratchet & Clank: Rift Apart. Reżyser tytułu potwierdził, że bronie znajdują się wśród najważniejszych doświadczeń Ratcheta, a DualSense daje nowe, „potężne narzędzia” dla każdego z pistoletów.

Twórcy łączą haptyczne wibracje z głośnikiem w kontrolerze, by zadbać o fizyczny element wystrzałów z każdej giwery – gracze mają dosłownie poczuć, jak działa uzbrojenie. Daly podkreślił także, że cały arsenał nie tylko prezentuje się różnorodnie, ale oferuje różnorakie efekty.

W Ratchet & Clank: Rift Apart zostały wykorzystane możliwości nowych triggerów, by zapewnić odmienne doznania i funkcje sprzętu. W zależności od działania graczy (mocne lub lekkie kliknięcie przycisku) pojawią się rozmaite reakcje broni. Dzięki temu sympatycy marki nie będą musieli korzystać z dwóch różnych przycisków, a wszystko będzie w jednym miejscu, zapewniając nowatorskie doświadczenia.

W zeszłym roku Insomniac Games potwierdziło, że Ratchet & Clank: Rift Apart jest w pełni ekskluzywną grą i będzie dostępny wyłącznie na PS5.

Źródło: https://wccftech.com/ps5-has-been-a-paradigm-shift-in-the-way-we-do-all-things-says-ratchet-clank-dev/

Tagi: Insomniac Games Ratchet Ratchet & Clank: Rift Apart Sony Interactive Entertainment