Iza Łęcka Iza Łęcka 12.11.2020 13:42
Ghost of Tsushima
1528V

Ghost of Tsushima z bardzo wysoką sprzedażą. Sony ma w rękawie kolejne wielkie IP

Jedną z wizytówek Sony są ekskluzywne produkcje oraz systematycznie proponowane graczom nowe IP. Stworzenie nowej marki nie zawsze jest opłacalne, wymaga dużego nakładu pracy i związane jest z pewnym ryzykiem, jednak przykład Ghost of Tsushimy potwierdza, że te działania się opłacają. Gra osiągnęła duży sukces.

PS4 było generacją, na której Sony kontynuowało swoją politykę dotyczącą tworzenia nowych franczyz - dzięki pracy zespołów stojących pod banderą japońskiego giganta, gracze mogli poznać między innymi historie Aloy czy też Jina. Wiemy nie od dziś, że Guerrilla Games już pracuje nad nową częścią serii Horizon i z pewną dozą śmiałości możemy podejrzewać, że powstaje także kolejna przygoda Samuraja. Najnowsze liczby przedstawione przez The New York Times potwierdzają duży sukces osiągnięty przez Sony.

Zdaniem dziennikarza Ghost of Tsushima osiągnął już ponad 5 mln sprzedanych egzemplarzy:

„Na ostatniej generacji konsol Sony przypisuje wiele ze swoich sukcesów popularności swoich ekskluzywnych gier, w tym takich jak God of War (ponad 51 milionów sprzedanych egzemplarzy) i nowości jak Ghost of Tsushima, która od czasu lipcowego debiutu sprzedała się w ilości ponad pięciu milionów egzemplarzy.”

Nie ma się jednak czemu dziwić - Sucker Punch stworzyło dopracowaną grę, która wyciąga wszystkie soki z PlayStation 4, oferuje intrygującą historię, ciekawy gameplay i pod wieloma względami dopracowany świat. Wskazany wynik mógł skłonić Sony do zainwestowania w młode IP, które debiutowało już u zmierzchu generacji, przez co część sympatyków japońskiej konsoli zapozna się z tą historią już na PlayStation 5 (gdzie uzyskamy 60 fps!), więc możemy się spodziewać, że wynik zostanie jeszcze wywindowany.

Warto dodać, że Ghost of Tsushima to najszybciej sprzedające się nowe IP Sony.

Źródło: https://www.nytimes.com/2020/11/11/technology/sony-playstation-5-ps5.html

Tagi: Ghost of Tsushima Sony Interactive Entertainment Sucker Punch