System PS5 wymaga pracy deweloperów. Znamy nowe szczegóły o PlayStation 5

Gry
2293V
System PS5 wymaga pracy deweloperów. Znamy nowe szczegóły o PlayStation 5
Wojciech Gruszczyk | 15.10.2020, 16:39

Sony ujawniło dzisiaj system PS5 i tym razem Japończycy stawiają na wiele nowych elementów. Firma zapewni ciekawe możliwości, ale podobnie jak w przypadku kontrolera DualSense, to deweloperzy muszą zadbać o odpowiednie treści. Poznajcie szczegóły.

Na początku zobaczyliśmy zabawną zajawkę, a dzisiaj poznaliśmy pierwsze szczegóły o systemie PlayStation 5. Redakcja Digitalfoundry jako pierwsza na świecie otrzymała możliwość zagłębienia się w system PS5 i dziennikarze potwierdzają – menu konsoli działa kapitalnie.

Dalsza część tekstu pod wideo

Wszystkie detale systemu PlayStation 5 zostały wygenerowane w natywnej rozdzielczości 4K ze wsparciem HDR, ale najlepsze elementy otrzymamy w momencie, gdy zaczniemy wykorzystywać system.

„Właściwie, dla mnie jest to jak odblokowanie ukrytych skarbów w grze. Tak więc PS5 UX koncentruje się na łatwiejszym i szybszym wprowadzaniu graczy do gry. I jak wiesz, widać, że dzięki temu gra staje się bardziej sensowna. Naprawdę nam na tym zależy... to jest inwestycja. Mogę grać z moimi dziećmi, mogę grać z żoną, ale chcę grać w gry.” – Hideaki Noshino

Sony zaoferowało o „Karty”, które są typem różnych aktywności w produkcjach – to w zasadzie wyzwania i to deweloperzy muszą je przygotować.

„Tak więc, Aktywności są sposobem na wyeksponowanie wnętrza danej gry - prosimy deweloperów o wyeksponowanie tych danych, aby mogły one zostać zintegrowane z interfejsem użytkownika systemu i pokazane jako karta, więc to jedna rzecz.”

Twórcy muszą współpracować z Sony, by gracze mogli natrafić na specjalne „kafle” i za ich pomocą otrzymać nowe zadania. Podobnie zresztą sytuacja wygląda w przypadku oficjalnych poradników:

„Druga to Oficjalna Pomoc w Grze - więc możemy zobaczyć film, gdy utkniemy w grze, możemy włączyć Kartę i obejrzeć materiał... Tak więc wszystko pochodzi z metadanych wychodzących z produkcji i odsyłających do powiązanych z nimi danych. Więc masz rację, prosimy wydawcę i dewelopera o dostarczenie nam jak najlepszych informacji do systemu. Ale bez zagłębiania się w grę, użytkownik może ją zobaczyć i szybko wskoczyć z powrotem do gry"

Redaktor Digitalfoundry połączył sytuację z Need for Speed: Hot Pursuit, w którym pojawił się system Autolog i on stale oferował graczom nowe wyzwania – tutaj może działać to identycznie.

Sony nie podało ile GB otrzymamy na produkcje oraz ile GPU i CPU „zjada” system, jednak zdaniem Noshino – wszystko jest teraz znacznie lepiej przemyślane. Sony postanowiło wykorzystać tyle zasobów ile potrzeba, a reszta mocy jest przesłana do gier. Tak by deweloperzy mogli wykorzystać potencjał PlayStation 5.

„Staramy się oddać jak najwięcej mocy i zasobów w stronę produkcji, ponieważ to gra jest podstawą, a następnie przenosimy Centrum Kontroli i Karty Aktywności, jednocześnie minimalizując wydawane przez nas systemowe zasoby.”

Zadaniem Sony było stworzenie pięknego systemu, które będzie miało „jakość PlayStation”. Firma chce mieć pewność, że gracze wykorzystają teraz cenny czas na rozgrywkę i nie będą tracić chwili na zbędne bieganie po menu. Wszystko odbywa się płynnie.

Japończycy są przekonani, że teraz gry na PlayStation 5 zaoferują większą wartość, ponieważ gracze mogą systematycznie mierzyć się z nowymi wyzwaniami – przez „Aktywności” tworzone przez deweloperów.

Źródło: https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2020-a-first-look-at-the-ps5-user-interface

Komentarze (72)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper