Jedną z bardziej dyskutowanych kwestii ostatnich dni jest bez wątpienia ulepszenie jednego z popularniejszych silników, Unreal Engine od Epic Games, który został oficjalnie zapowiedziany na next-geny. Mogliśmy już nawet zobaczyć pierwszą prezentację rozgrywki z wykorzystaniem rzeczonej technologii na PlayStation 5.
W związku z tym, że krótka wersja demonstracyjna UE5 pochodziła wyłącznie z konsoli od Sony, bardzo szybko pojawiły się plotki odnośnie do większe wsparcia właśnie dla tej firmy. Domniemań nie uciął nawet Phil Spencer, który publicznie pochwalił silnik i napisał, że nie może doczekać się pokazu jego możliwości.
Zareagował więc sam CEO Epic Games, Tim Sweeney, który wczoraj, późnym wieczorem, przekazał, że Unreal Engine 5 będzie w pełni wspierało produkcje nie tylko na PlayStation 5, ale też Xbox Series X i PC z najwyższej półki. Dodał przy tym, że wersja demo jest owocem rozmów twórców technologii z Sony:
Demo Unreal Engine 5 zaprezentowane na PlayStation 5 było kulminacją wielu lat dyskusji pomiędzy Sony oraz Epicem, na temat przyszłości grafiki i architektury pamięci.
Zasilanie gier technologią "Nanite and Lumen" (technika renderowania dla uzyskania realizmu oraz w pełni dynamiczne oświetlenie) będzie w pełni wspierane na PlayStation 5, a także Xbox Series X (w kolejnym wpisie dodano wzmiankę o mocnych PC- przyp. red.) i będzie to działało niesamowicie na obu.
Wygląda więc na to, że nie ma się o co martwić. Wszystko będzie rozwijane równomiernie na najmocniejszych urządzeniach i nikt nie powinien czuć się poszkodowany.
https://twitter.com/TimSweeneyEpic/status/1261410827162152960?s=20
https://twitter.com/TimSweeneyEpic/status/1261414348330881026?s=20