Kajetan Węsierski Kajetan Węsierski 16.05.2020 08:35
Unreal Engine na Xbox Series X
1779V

Xbox Series X oraz PC otrzymają pełne wsparcie Unreal Engine 5. Tim Sweeney uspokaja graczy

Od kilku dni pojawiały się w Internecie różnorakie plotki oraz domysły odnośnie do pokazania wersji demonstracyjnej nowego silnika wyłącznie na konsoli PlayStation 5. Wszystkie je zgrabnie uciął CEO Epic Games.

Jedną z bardziej dyskutowanych kwestii ostatnich dni jest bez wątpienia ulepszenie jednego z popularniejszych silników, Unreal Engine od Epic Games, który został oficjalnie zapowiedziany na next-geny. Mogliśmy już nawet zobaczyć pierwszą prezentację rozgrywki z wykorzystaniem rzeczonej technologii na PlayStation 5.

W związku z tym, że krótka wersja demonstracyjna UE5 pochodziła wyłącznie z konsoli od Sony, bardzo szybko pojawiły się plotki odnośnie do większe wsparcia właśnie dla tej firmy. Domniemań nie uciął nawet Phil Spencer, który publicznie pochwalił silnik i napisał, że nie może doczekać się pokazu jego możliwości. 

Zareagował więc sam CEO Epic Games, Tim Sweeney, który wczoraj, późnym wieczorem, przekazał, że Unreal Engine 5 będzie w pełni wspierało produkcje nie tylko na PlayStation 5, ale też Xbox Series X i PC z najwyższej półki. Dodał przy tym, że wersja demo jest owocem rozmów twórców technologii z Sony: 

Demo Unreal Engine 5 zaprezentowane na PlayStation 5 było kulminacją wielu lat dyskusji pomiędzy Sony oraz Epicem, na temat przyszłości grafiki i architektury pamięci. 

Zasilanie gier technologią "Nanite and Lumen" (technika renderowania dla uzyskania realizmu oraz w pełni dynamiczne oświetlenie) będzie w pełni wspierane na PlayStation 5, a także Xbox Series X (w kolejnym wpisie dodano wzmiankę o mocnych PC- przyp. red.) i będzie to działało niesamowicie na obu. 

Wygląda więc na to, że nie ma się o co martwić. Wszystko będzie rozwijane równomiernie na najmocniejszych urządzeniach i nikt nie powinien czuć się poszkodowany. 

Źródło: Twitter

Tagi: Epic Games Microsoft Tim Sweeney Unreal Enging