Iza Łęcka Iza Łęcka 08.05.2020 10:18
Medium Xbox Series X
1253V

The Medium nie mogło powstać na aktualnej generacji. Bloober Team wykorzysta wszystkie atuty Xboksa Series X

Jedną z niespodzianek wczorajszego Inside Xbox był The Medium. Gra krakowskiego Bloober Team zaintrygowała zwiastunem, natomiast najnowsze informacje dotyczące produkcji potwierdzają jej skalę. To najambitniejszy tytuł rozwijany przez polskie studio.

The Medium zostało zaprezentowane podczas Inside Xbox na klimatycznym zwiastunie. Gra powstaje wyłącznie na nową generację Microsoftu, a deweloperzy planują wykorzystać pełen potencjał Xboksa Series X:

„Pomysł był już w 2012 roku, chyba pierwsza jego iteracja. Oczywiście gra się zmieniła i nasze podejście się zmieniło, ale tylko następna generacja jest w stanie poradzić sobie z naszą wizją. Więc tak, czekaliśmy na ten sprzęt. Nie mogę ci teraz powiedzieć o naszej najważniejszej funkcji, bo będziemy musieli ją zachować na później. Ale mechanika rozgrywki zbudowana wokół dwóch światów nie mogła zostać w pełni zrealizowana na obecnym sprzęcie klasy "current-gen". To jest coś, co moim zdaniem odróżnia naszą grę od innych. Jest ona nawet opatentowana. Więc tak, gra po prostu nie może działać w ten sam sposób na platformach bieżącej generacji. I dlatego tworzymy grę na Xbox Series X, plus PC.”

Zespół wykorzystuje kluczowe funkcje Xboksa Series X, jak chociażby rozgrywka bez jakichkolwiek ekranów wczytywania:

„Dla zanurzenia, które jest kluczowe w naszych grach, jest to najlepsza funkcja [brak ekranów wczytywania – red], która została dostarczona przez Microsoft. I oczywiście, podstawowa moc jest świetna. Ale teraz jesteśmy w stanie dostarczyć naszą wizję The Medium po raz pierwszy zgodnie z tym, jak sobie to wyobrażaliśmy.”

The Medium wykorzystuje moc Xboksa Series X

The Medium oferuje doświadczanie dwóch, całkowicie różnych światów (ludzkiego i duchowego) za sprawą możliwości głównej bohaterki. Osiągnięcie płynnego przejścia pomiędzy nimi jest możliwe dzięki nowej generacji. Zmiana perspektywy kamery ma również stanowić podbudowę do intensywniejszego odczuwania wydarzeń i zaoferowania zdecydowanie bardziej filmowego doświadczenia:

„Medium to gra o punktach widzenia. Więc nic nie jest proste, nic nie jest czarno-białe, a wszystko zależy od perspektywy i informacji, które mamy. Granie medium daje nam bardzo unikalny punkt widzenia, który jest poza zasięgiem zwykłych ludzi. Podjęto decyzję, aby zapewnić graczom bardziej filmowe doznania. Więc w zasadzie projektujemy grę niczym film, staramy się znaleźć najlepsze lub najbardziej niepokojące kąty widzenia kamery na nadchodzące wydarzenia. Przejście na perspektywę trzeciej osoby daje nam również narzędzia, które pozwalają na bardziej wciągające, bardziej kinowe doświadczenie i pokazanie innych emocji niż te, które mieliśmy wcześniej w przypadku perspektywy pierwszej osoby”

Wojciech Piejko, główny projektant horroru, podczas rozmowy z redakcją Gamespotu ujawnił również nieco więcej szczegółów odnośnie współpracy Bloober Team z Akirą Yamaoką. Jedno ze spotkań miało miejsce na Tokyo Game Show, gdzie pracownicy studia mówili o pracach nad dwoma projektami, a kompozytorowi zaprezentowali The Medium. Tuż po zobaczeniu gameplayu, twórca wyraził swoją chęć do pracy nad dwiema grami.

Warto dodać, że Bloober Team uzyskało ponad 5 mln dofinansowania z Unii Europejskiej na „MEDIUM| przełomowa i unikatowa gra storytellingowa oparta o koncepcję symultanicznej rozgrywki na dwóch ekranach”. Właśnie o tej opatentowanej technologii powyżej wspomniał Piejko: propozycja pozwala na stworzenie gry z możliwością jednoczesnej rozgrywki na dwóch lub większej liczbie ekranów. Koncepcja na pewno zostanie wykorzystana poprzez wygenerowanie dwóch równoległych światów, w których zatapiać się będzie główna bohaterka.

Źródło: https://www.gamespot.com/articles/upcoming-horror-games-key-feature-impossible-witho/1100-6476952/

Tagi: Bloober Team Microsoft the medium xbox xbox series x