Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 16.03.2020 19:37
Xbox Series X
3673V

Xbox Series X zapewni moc na poziomie ponad 25 teraflopów podczas ray tracingu

Xbox Series X zostało obładowany licznymi technologiami, które są prezentowane przez Microsoft od ubiegłego roku. Dzisiaj jednak otrzymaliśmy nowe szczegóły i możemy mieć pewność jednego – korporacja z Redmond zadba o piekielnie mocny sprzęt. Zapowiedziane 12 teraflopów to dopiero początek.

Microsoft już w dwóch komunikatach potwierdził, że Xbox Series X zapewni 12 teraflopów mocy obliczeniowej dzięki GPU. Jest to naprawdę dobry wynik – lepszy od GeForce RTX 2080 Super (11,3TF) i jedynie gorszy od GeForce'a RTX 2080 Ti (13,45TF) oraz Radeona RX Vega 64 (12,66TF). Jednak trzeba pamiętać, że nowa konsola skorzysta z nowej technologii RDNA 2.0, która nie jest dostępna w żadnej karcie graficznej dostępnej na rynku.

Xbox Series X z 25 teraflopami przy ray tracingu

Konsola otrzyma dodatkowo szereg ulepszeń oraz technologii, dzięki którym GPU nie będzie obciążone i twórcy otrzymają możliwość wykorzystywania szeregu atutów Xboksa Series X. Jednym z nich jest wsparcie ray tracingu wbudowane w sprzęt – Andrew Goossen (jeden z architektów systemu) powiedział, że Xbox Series X może „efektywnie wykorzystać” wydajność na poziomie ponad 25 teraflopów!

„Bez akceleracji sprzętowej, praca ta mogłaby być wykonana w shaderach, ale zużyłaby ponad 13 teraflopów. W przypadku Xbox Series X, praca jest odciążana na dedykowanym sprzęcie, a shader może pracować równolegle z pełną wydajnością. Innymi słowy, Xbox Series X może efektywnie wykorzystać równowartość ponad 25 teraflopów podczas ray tracingu.”

Jest to naprawdę fantastyczna wiadomość, ponieważ deweloperzy nie będą musieli wykorzystywać GPU (12TF) do ray tracingu, a o nowoczesny wygląd zadba dedykowany sprzęt oferujący własną moc. Teraz pozostaje tylko czekać na pełną prezentację gier stworzonych od podstaw dla Xboksa Series X.

Sprawdźcie również:

Źródło: https://www.windowscentral.com/early-xbox-series-x-benchmarks-indicate-nvidia-geforce-rtx-2080-quality-taps-25-teraflops-while-ray

Tagi: gpu ray tracing xbox xbox series x