Battlefield może wykorzystać potencjał chmury do stworzenia realistycznych zniszczeń. EA chwali technologię

Gry
1461V
Battlefield może wykorzystać potencjał chmury do stworzenia realistycznych zniszczeń. EA chwali technologię
Iza Łęcka | 27.11.2019, 07:00

PS5 i Xbox Scarlett mają korzystać z potencjału chmury. Szef technologii z Electroni Arts interesująco skomentował temat możliwego wykorzystania potężnych serwerów przez DICE. Wśród deweloperskich możliwości możemy wymienić między innymi znaczące usprawnienie zniszczeń.

Branża gier dopiero ma wykorzystać potencjał oraz możliwości chmury. PS5 oraz Xbox Scarlett nie tylko mają oferować graczom rozgrywkę opartą na streamingu, lecz również deweloperzy mogą iść o krok dalej, otrzymując szansę rozwijania gier i korzystania z obliczeń serwerów.

Dalsza część tekstu pod wideo

Battlefield może skorzystać z mocy chmury

Na temacie wypowiedział się Ken Moss – dyrektor do spraw technologii z Electronic Arts – który podczas dyskusji z GamesIndustry wspomniał o różnicy pomiędzy rozgrywką w chmurze a grą opartą o standardowe urządzenia:

„Jestem bardzo podekscytowany [streamingiem], ale to właściwie jeden krok w podróży. Główna różnica w chmurze nie polega na tym, że CPU znajduje w dużym budynku, a nie w salonie; główną różnicą jest to, że teraz możesz mieć dziesiątki, setki, tysiące lub miliony komputerów, które mogą pełnić swoje funkcje, aby pomóc w zasilaniu gry.”

Następnie pracownik EA odniósł się do sytuacji podając za przykład serię Battlefield – DICE oferuje w swojej głównej serii rozbudowane zniszczenia, ale deweloperzy są ograniczeni przez technologię. Jeśli twórcy otrzymaliby w swoje ręce serwery i ich moc – moglibyśmy liczyć na znacznie lepsze wrażenia:

„Jeśli mogliby mieć pulę serwerów, które mogą uruchamiać nasz silnik fizyki Frostbite i obliczać lepsze zniszczenie, to mogą je zaprezentować jak w prawdziwym życiu. I możesz to zastosować nie tylko do wysadzania rzeczy w powietrze. Możesz to zastosować do naprawdę każdej części gry.”

PS5 i Xbox Scarlett z nową technologią?

Twórcy mogą wykorzystać siłę serwerów do ulepszenia najróżniejszych elementów produkcji, jednak efekty zniszczeń są znakomitym przykładem, że większa moc może zapewnić bardziej widowiskowe efekty. Już na aktualnej generacji Crackdown 3 próbował za pomocą chmury zapewnić wyjątkowe efekty zniszczeń, jednak jak wiadomo – nic z tego nie wyszło.

Nowa generacja może skorzystać nie tylko ze znacznie potężniejszych podzespołów od PS4 i XOne, ale również spożytkować chmurę do upiększenia i rozbudowania nadchodzących gier.

Na zakończenie pragnę przypomnieć, że w przyszłym roku nie zagramy w nową część serii DICE – Battlefield 6 zadebiutuje dopiero w 2021 roku i trafi tylko na PS5, Xbox Scarlett i PC. Szwedzkie studio otrzymało dodatkowy rok na dopracowanie gry, a w kolejnych 12 miesiącach EA będzie skupiać się na rozwoju Apex Legends.

Na naszym serwisie sprawdzicie również:

Źródło: https://wccftech.com/ea-dice-destruction-can-be-like-real-life-once-powered-by-the-cloud/

Komentarze (25)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper