Iza Łęcka Iza Łęcka 11.11.2019 11:45
Hideo Kojima Reedus
7866V

Death Stranding krytykowane przez Amerykanów. Dla Hideo Kojimy problemem są strzelanki

Death Stranding zostało docenione przez wielu graczy oraz dziennikarzy, ale część odbiorców nie jest przychylnie nastawiona do tej produkcji. Twórca wytłumaczył problem z odbiorem i powiedział wprost – problemem są strzelanki.

Death Stranding zdobyło oceny na poziomie 85% (tutaj nasza recenzja!), co jest całkiem zadowalającym wynikiem – patrząc na założenia gry i samą rozgrywkę podzieloną na dwa duże etapy. Hideo Kojima nie ukrywa zadowolenia z takiego odbioru, chociaż podkreśla, że tytuł został szczególnie dobrze doceniony w Europie oraz Japonii. Problemem są Amerykanie, którzy są fanami shooterów:

„Muszę powiedzieć, że gra otrzymała entuzjastyczne recenzje, szczególnie w Europie i Japonii. Jednak tutaj, w Stanach Zjednoczonych, mieliśmy silniejszą krytykę. Być może jest to gra trudna do zrozumienia dla pewnego rodzaju krytyków i publiczności. Amerykanie są wielkimi fanami pierwszoosobowych strzelanek, a Death Stranding nie jest jedną z nich, gra celuje wyżej.”

Deweloper zaznaczył, że dyskusje na temat gier są dobre, ale gracze z różnych krajów posiadają inną wrażliwość, dlatego też Death Stranding ma szansę na lepszy odbiór w przykładowo Francji:

„Zawsze staram się tworzyć nowe rzeczy, a spory i dyskusje są w porządku, choć trzeba powiedzieć, że Włosi czy Francuzi mają inną wrażliwość artystyczną, która pozwala im docenić ten rodzaj bardzo oryginalnego produktu, nie tylko w grach wideo, ale także w kinie.”

Teraz Kojima może już rozważać kolejny projekt i planować następne działania. Japończyk chce nadal tworzyć gry znajdujące się pomiędzy niezależnym projektem a typowym blockbusterem wyciągając z obu modeli biznesowych wszelkie atuty. Twórca Death Stranding zdaje sobie sprawę, że niektóre małe, niezależne projekty mają większą szansę zaistnieć w Japonii, ale gdy stają się międzynarodowymi produktami poniekąd tracą duszę, ponieważ zanika wizja dyrektora kreatywnego. To dlatego Hideo chce pozostać pośrodku i upewnić się, że „kreatywna twarz” nie zostanie zapomniana.

O Death Stranding warto przeczytać:

Źródło: https://wccftech.com/kojima-death-stranding-had-stronger-criticism-in-the-us-possibly-because-it-flies-above-shooters/

Tagi: Death Stranding Kojima Productions Sony Interactive Entertainment