Death Stranding krytykowane przez Amerykanów. Dla Hideo Kojimy problemem są strzelanki

Gry
8413V
Death Stranding krytykowane przez Amerykanów. Dla Hideo Kojimy problemem są strzelanki
Iza Łęcka | 11.11.2019, 11:45

Death Stranding zostało docenione przez wielu graczy oraz dziennikarzy, ale część odbiorców nie jest przychylnie nastawiona do tej produkcji. Twórca wytłumaczył problem z odbiorem i powiedział wprost – problemem są strzelanki.

Death Stranding zdobyło oceny na poziomie 85% (tutaj nasza recenzja!), co jest całkiem zadowalającym wynikiem – patrząc na założenia gry i samą rozgrywkę podzieloną na dwa duże etapy. Hideo Kojima nie ukrywa zadowolenia z takiego odbioru, chociaż podkreśla, że tytuł został szczególnie dobrze doceniony w Europie oraz Japonii. Problemem są Amerykanie, którzy są fanami shooterów:

Dalsza część tekstu pod wideo

„Muszę powiedzieć, że gra otrzymała entuzjastyczne recenzje, szczególnie w Europie i Japonii. Jednak tutaj, w Stanach Zjednoczonych, mieliśmy silniejszą krytykę. Być może jest to gra trudna do zrozumienia dla pewnego rodzaju krytyków i publiczności. Amerykanie są wielkimi fanami pierwszoosobowych strzelanek, a Death Stranding nie jest jedną z nich, gra celuje wyżej.”

Deweloper zaznaczył, że dyskusje na temat gier są dobre, ale gracze z różnych krajów posiadają inną wrażliwość, dlatego też Death Stranding ma szansę na lepszy odbiór w przykładowo Francji:

„Zawsze staram się tworzyć nowe rzeczy, a spory i dyskusje są w porządku, choć trzeba powiedzieć, że Włosi czy Francuzi mają inną wrażliwość artystyczną, która pozwala im docenić ten rodzaj bardzo oryginalnego produktu, nie tylko w grach wideo, ale także w kinie.”

Teraz Kojima może już rozważać kolejny projekt i planować następne działania. Japończyk chce nadal tworzyć gry znajdujące się pomiędzy niezależnym projektem a typowym blockbusterem wyciągając z obu modeli biznesowych wszelkie atuty. Twórca Death Stranding zdaje sobie sprawę, że niektóre małe, niezależne projekty mają większą szansę zaistnieć w Japonii, ale gdy stają się międzynarodowymi produktami poniekąd tracą duszę, ponieważ zanika wizja dyrektora kreatywnego. To dlatego Hideo chce pozostać pośrodku i upewnić się, że „kreatywna twarz” nie zostanie zapomniana.

O Death Stranding warto przeczytać:

Źródło: https://wccftech.com/kojima-death-stranding-had-stronger-criticism-in-the-us-possibly-because-it-flies-above-shooters/

Komentarze (146)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper