Iza Łęcka Iza Łęcka 18.10.2019 14:03
Xbox Game Pass logo
718V

Subskrybenci Xbox Game Pass grają w 40% więcej gier. Usługa zachęca do rozgrywki

Microsoft podzielił się danymi zebranymi dzięki Xbox Game Pass. Usługa zachęca do grania spore grono klientów, którzy nie tylko sprawdzają produkcje z biblioteki, ale nawet chętniej sięgają po gry niedostępne w abonamencie.

Na GamesIndustry.biz Investment Summit pojawił się Agostino Simonetta, szef ID@Xbox, który podczas spotkania w Londynie ujawnił bardzo ciekawe informacje o Xbox Game Pass. Zgodnie z danymi, subskrybenci po dołączeniu do usługi kupują więcej gier i chętniej sprawdzają produkcje z szerokiego wachlarza gatunków.

„Ludzie, którzy przyłączają się do subskrypcji są znacznie bardziej zaangażowani. Cóż, mają dużo darmowych gier do ogrania - ale tak naprawdę są bardziej zaangażowani poza subskrypcją. Wychodzą do sklepów i kupują więcej gier niż przed dołączeniem.”

Według wyliczeń Microsoftu, subskrybenci grają o 40% więcej – nawet w produkcje nieobjęte katalogiem Xbox Game Pass. Dodatkowo aż 91% graczy twierdzi, że zagrało w produkcje, których wcześniej by nie wypróbowało, gdyby nie dostęp do usługi korporacji z Redmond. Członkowie sprawdzają także o 30% więcej gatunków niż przed dołączeniem do XGP.

Microsoft zaznaczył również, że w ramach Xbox Game Pass zapewniony zostanie bardzo zróżnicowany katalog tytułów – dla korporacji nie ma złych gatunków, bo gracze chcą grać we wszystko:

„Dla nas nie ma gatunku, który nie ma znaczenia, ponieważ naprawdę chcemy zaoferować wspaniałe menu, w którym klienci mogą zdecydować: "Wiesz co? Chcę spróbować czegoś nowego”.”

Simonetta powiedział, że Xbox Game Pass jest okazją do poszerzenia horyzontu fanów – on sam sprawdził jeden z horrorów i teraz bardzo chętnie decyduje się na ogrywanie kolejnych tytułów z tego gatunku.

Pozytywne wyniki mają także notować deweloperzy, którzy mogą liczyć na większą sprzedaż swoich gier, gdy dany tytuł pojawi się w Xbox Game Pass. Dobrym przykładem w tym wypadku jest Afterparty, które zmierza do XGP, a dzięki promocji Microsoftu, twórcy mają osiągać znacznie lepsze rezultaty na pozostałych sprzętach.

Warto sprawdzić na naszym serwisie:

Źródło: https://www.gamesindustry.biz/articles/2019-10-18-xbox-game-pass-users-are-playing-40-percent-more-games-including-outside-game-pass

Tagi: game pass Microsoft xbox Xbox Game Pass