Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 24.06.2019 14:59
DOOM Eternal akcja
1064V

DOOM Eternal bez tradycyjnego multiplayera. Twórcy tłumaczą zmianę

id Software nie zdecydowało się na ponowne kopiowanie standardowych sieciowych trybów do DOOM Eternal. Deweloperzy postawili na zupełne odświeżenie rozgrywki i zdecydowali się wytłumaczyć swoją decyzję. Teraz otrzymamy podobno gameplay dla oddanych fanów serii.

Odrodzony Doom (2016) zaoferował sieciowe zmagania, które w zasadzie nie różniły się niczym specjalnym. Gracze brali udział w przykładowo typowym Deathmatchu i zabawa nie była specjalnie powiązana z samą serią.

Doom Eternal – trafiliśmy do piekła i chcemy więcej. Pierwsze wrażenia z gry

Twórcy nie chcą kolejny raz kopiować schematów, więc DOOM Eternal otrzyma rozgrywkę nazwaną Battle Mode. W tym wariancie zabawy na arenę trafi maksymalnie trzech graczy, jednak dwóch śmiałków zostanie zamienionych w demony, a trzeci będzie łowcą.

Studio postawiło na taką zmianę, ponieważ nie chcieli typowej rozgrywki skupionej na skillu – demon może poradzić sobie z człowiekiem, który prezentuje znacznie wyższe umiejętności w opanowaniu rozgrywki.

Jednocześnie gameplay zostanie rozbudowany o elementy znane z kampanii. Dla deweloperów niezwykle ważnym zadaniem było połączenie doświadczenia z single-playera (walka z demonami) właśnie z multiplayerem, więc postawiono na takie atrakcje. id Software nie chciało kolejny raz patrzeć na pojedynki skill vs. skill, a teraz mamy otrzymać większą frajdę.

Gracze będą kreować taktyki i gameplay nie będzie oparty wyłącznie na zdolnościach manualnych. Czy to ma sens? Przekonamy się już wkrótce, ale odnoszę wrażenie, że w DOOM Eternal nadal najważniejsza będzie długa kampania.

Więcej o DOOM Eternal:

Źródło: https://gamingbolt.com/doom-eternal-wont-have-traditional-multiplayer-mode

Tagi: bethesda DOOM Eternal id software

Nie przegap