Red Dead Online wychodzi z bety. Mnóstwo nowej zawartości, Poker i wielkie plany

Gry
3519V
Red Dead Online wychodzi z bety. Mnóstwo nowej zawartości, Poker i wielkie plany
Wojciech Gruszczyk | 14.05.2019, 17:18

Ogromna aktualizacja trafiła na serwery Red Dead Online. Gra jednocześnie wydostała się z bety i twórcy zaproponowali graczom szereg nowości. Poznajcie wszystkie ciekawostki przygotowane przez Blizzard.

Od ubiegłego roku Red Dead Online znajdowało się w fazie testów beta. Nawet takie studio jak Rockstar potrzebowało kilku miesięcy na pozbycie się dużych błędów ze swojego sieciowego wariantu zabawy. Na szczęście właśnie otrzymaliśmy pozytywne informacje oraz oficjalne podziękowanie od deweloperów:

Dalsza część tekstu pod wideo

„Bardzo dziękujemy wszystkim uczestnikom testów beta. Wasze opinie były niezwykle pomocne w dopracowywaniu gry, a dzisiejsza aktualizacja wdraża wiele nadesłanych sugestii. W przyszłych aktualizacjach wciąż będziemy brać pod uwagę Wasze zdanie.”

Rockstar kupuje Dhruva Interactive od Starbreeze

Red Dead Online nowości

W Red Dead Online zainteresowani mogą sprawdzić nowe misje dla kooperacji. Twórcy postanowili kontynuować sagę o Jessice LeClerk, a podczas rozgrywki weźmiemy udział w między innymi napadzie na bank.

Opowieść o zemście Jessiki LeClerk doczekała się kontynuacji dzięki nowym misjom tak dla honorowych, jak i niehonorowych graczy w ramach Krainy możliwości. Po spektakularnym starciu w forcie Mercer, które zwieńczyło ostatnią serię misji, gracze pomogą pani LeClerk dotrzeć do prawdy kryjącej się za zabójstwem jej męża. W bardziej honorowej ścieżce rewolwerowca będą mogli też stanąć w szranki z gangiem Del Lobos i pomóc szeryfowi Tomowi Daviesowi uratować Valentine – i jego własną skórę.

Deweloperzy zadbali także o nowe misje oraz postacie w swobodnej rozgrywce, a zainteresowani wezmą udział w trzech nowych wyzwaniach – konkursach zbierania ziół, polowania na ptaki lub łowienia ryb. Studio przygotowało także wydarzenia losowe, w trakcie których możemy napotkać na potrzebujących pomocy mieszkańców lub zabójców szukających samotnych jeźdźców.

Dużą nowością Red Dead Online jest poker – gracze mogą podjechać do miast, gdzie rzucą wyzwanie znajomym w prywatnych sesjach. Autorzy przygotowali rozgrywkę dla sześciu pokerzystów, a stoły zostały rozstawione w pięciu lokalizacjach (Blackwater, Saint Denis, Tumbleweed, Valentine i Flatneck Station).

Nowym trybem w Red Dead Online jest „Showdown” i w tym wypadku gracze będą walczyć o ziemie – wygrywa osoba, która pod koniec zmagań zgromadzi największą lokację. Zespół nie zapomniał takżę o nowej broni, kolejnych kreacjach oraz małym prezencie – logując się w tym tygodniu do RDO zgarniecie 15 złotych sztabek, 25% wzrost XP i 25% dodatkowej gotówki w skrzyniach.

Red Dead Online pozwala wybrać style rozgrywki

Rockstar postanowiło także zająć się „ofensywnymi” i „defensywnymi” wariantami zabawy. Ten pierwszy (ofensywny) jest ustawiony standardowo i pozwala wchodzić w interakcje z innymi graczami podczas swobodnej zabawy. Autorzy postawili na drugi styl, który został przygotowany dla fanów RDO oczekujących od tytułu odkrywania świata.

„Gracze w stylu defensywnym są oznaczeni symbolem tarczy, otrzymują mniej obrażeń od innych graczy, nie można ich złapać na lasso, uderzyć, dokonać na nich egzekucji ani namierzyć autocelowaniem. Defensywni gracze nie będą też celem misji rywalizacyjnych w postaci np. Zabójstwa gracza. Wszyscy, którzy zaatakują graczy używających stylu defensywnego otrzymają duże kary w ramach systemu wrogości, a gracze, którzy zachowują się agresywnie w stylu defensywnym, zostaną natychmiast z niego wyłączeni i otrzymają podobne kary w ramach systemu wrogości..”

Aktualizacja zajmuje się także odświeżeniem „wrogiego nastawienia”. Tutaj możemy liczyć na dopracowanie systemu:

"Bieżący poziom wrogości można sprawdzić w menu gracza. Wzrost wrogości zwiększa także dystans, z jakiego jest się widocznym na radarach innych graczy, oraz odległość odrodzenia od miejsca śmierci – na najwyższym poziomie wrogości gracz odradza się już w innym regionie. Wrogość nie zwiększa się wskutek zorganizowanych wydarzeń gry swobodnej, misji gry swobodnej, konfrontacji i wyścigów. Rywalizacja z innymi graczami w ramach misji gry swobodnej w stylu ofensywnym nie zwiększy wrogości, ale atakowanie innych poza tymi wydarzeniami już tak."

Red Dead Online premiera 1

Red Dead Online z licznymi poprawkami

Rockstar zadbało także o dopracowanie rozgrywki:

  • Usunięcie autocelowania w głowę (tylko wobec wrogich graczy): Ta subtelna, lecz ważna zmiana wpływa na znaczenie trafień w głowę. Autocelowanie wciąż działa, ale teraz namierza korpus postaci i nie wystarczy już jeden ruch w górę prawym drążkiem, aby trafić w głowę. Dzięki temu strzelanie w głowę będzie trudniejsze, a to sprawi, że rywalizacja, np. w konfrontacjach, będzie bardziej satysfakcjonująca i zrównoważona.
  • Szybsza zmiana broni i natychmiastowe podpalanie broni miotanej: Zwiększyliśmy szybkość zmiany broni i sprawiliśmy, że broń miotana w stylu butelek ognistych i dynamitu jest podpalana natychmiastowo.
  • Nowy schemat sterowania – „FPP2”: Na prośbę graczy dodaliśmy nowy schemat sterowania „FPP2” (+ warianty). Jest on podobny do układu „FPP”, ale przesuwa sprint na [R1] i kucanie na [X] (opcja ta dostępna jest w Red Dead Redemption 2 i Red Dead Online).
  • Aktualizacja wyzwań dnia: Na prośbę graczy usunęliśmy z gry swobodnej wszystkie wyzwania dnia polegające wyłączenie na walce z innymi i dodaliśmy nowe wyzwania dnia i nagrody, m.in. serie progresywnie zwiększające nagrody w postaci złota.
  • Nowe nagrody: Do gry swobodnej dodaliśmy nowe nagrody, w tym związane z najnowszymi trybami rozgrywki.
  • Czas powiadomienia o misji: Gracze wykonujący misje w grze swobodnej będą mieli większą elastyczność dzięki wydłużonemu czasowi, po którym rywale są powiadamiani o misji i zmniejszeniu zasięgu sygnału powiadomienia.
  • Stawianie zarzutów: Gdy gracz z niskim poziomem wrogości zostanie bezkarnie zabity, podczas odrodzenia otrzyma możliwość postawienia agresorowi zarzutów, co zwiększy grzywnę napastnika. Postawienie zarzutów nie jest możliwe, gdy zabity gracz posiadał wysoki poziom wrogości, lub gdy był oznaczony jako wróg dla swojego zabójcy.
  • Wybór specjalizacji koni: W menu gracza można teraz wybrać, jakie konie będą wykorzystywane w grze swobodnej, wyścigach, seriach konfrontacji, a jakie podczas misji.
  • Większe nagrody w złocie: Dostosowaliśmy gospodarkę gry i zwiększyliśmy nagrody w złocie – spora część się nawet podwoiła. Od dzisiaj i przez ograniczony czas gracze otrzymają także 1 sztabkę złotą za każdy awans na wyższą rangę.

Autorzy podkreślają, że to wciąż nie koniec prac nad tytułem, a po prostu udało się dopracować kilka elementów, o których wspominała społeczność.

Red Dead Online premiera 2

Red Dead Online – co dalej?

Twórcy postanowili także zapowiedzieć przyszłe aktualizacje – gracze mogą liczyć na sporo ciekawych nowości. Przykładowo 28 maja sprawdzimy nowy tryb Head for the Hills Showdown, 4 czerwca zostaną udostępnione Public Enemy Showdown Mode i Railroad Baron Free Roam Event, a 11 czerwca zagramy w Sport of Kings Showdown Mode oraz przez pewien czas kupimy nowe stroje.

W Red Dead Online pojawią się także „role” - od czerwca będziemy mogli wcielić się w łowcę nagród, poszukiwacza skarbów lub przedsiębiorcę. Autorzy chcą systematycznie wrzucać do gry nowe profesje.

"Każda nowa rola wprowadzi wyjątkowe sposoby rozgrywki oraz cały zestaw strojów, uzbrojenia i innych nagród. Gracze będą mogli skupić się na konkretnej roli, żeby szybko awansować i odblokować jej unikatowe cechy. Można też rozwijać wiele ról naraz podczas normalnej rozgrywki, aby stworzyć własną, wyjątkową ścieżkę postaci na Dzikim Zachodzie."

Polecamy: 

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Red Dead Redemption 2.

Źródło: własne

Komentarze (38)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper