SKLEP
Paweł Musiolik Paweł Musiolik 01.04.2019 14:01
nowe zasady w PS Store
5088V

Sony precyzuje zasady zwrotów w PS Store

Zwroty w PS Store to temat, który irytuje od dawna ludzi. Sony do tej pory nie miało jasnej polityki co można i do kiedy zwrócić. Od nowego roku fiskalnego (tj. od dzisiaj), zasady zostały sprecyzowane.

1 kwietnia to nie tylko dzień mniej lub bardziej udanych żartów. To także początek nowego roku fiskalnego w wielu firmach, co oznacza liczne przetasowania i wprowadzanie planowanych zmian.

Driveclub umiera. Sony usuwa grę ze sklepu i zamyka serwery

W Sony nastąpiły kolejne przetasowania na najwyższym szczeblu. Jim Ryan został prezesem i dyrektorem generalnym SIE, co oznaczać może zmiany w polityce firmy. Na początek postanowiono sprecyzować globalnie zasadę zwracania cyfrowej zawartości w PS Store.

Zwrot gry w PS Store

Od tej pory, na zwrot zakupionej gry mamy do 14 dni od momentu nabycia, o ile nie zaczęliśmy pobierać zakupionego przedmiotu lub nie zaczęliśmy korzystać strumieniowo z zakupu. Jednocześnie Sony zaznacza, że jeśli dokonamy zakupu dodatku wewnątrz gry, to zwrot nam nie przysługuje. Mowa tutaj o m.in.

Wirtualne zasoby konsumpcyjne to m.in. wirtualne waluty (np. pakiety FIFA lub pakiety GTA Cash Packs), wzmocnienia czy inne elementy, które zużywają się w trakcie rozgrywki.

Co z preorderami? Te możemy anulować w dowolnym momencie przed datą premiery. Jeśli rozmyślimy się po premierze, to nadal mamy do 14 dni na zwrot pieniędzy tak jak przy normalnym zakupie, na tych samych zasadach.

Anulowanie preorderów w PS Store

Zmiana dotyka także subskrypcji. Te możemy anulować także do 14 dni od zakupu, jednak w tym przypadku możemy z nich korzystać. Wtedy zwrot zostanie pomniejszony o liczbę dni aktywnych. Firma sprecyzowała także przedłużający się abonament po wersji próbnej:

Przykładowo, jeżeli zarejestrujesz się, by korzystać z bezpłatnej wersji próbnej, która trwa 7 dni, a na koniec okresu próbnego Twój portfel zostanie obciążony opłatą za subskrypcję, na anulowanie zakupu pozostaje Ci 7 dni od chwili obciążenia portfela.

Sony nie zwróci nam za to doładowania portfela PSN, nie mamy także możliwości zwrotu zakupów/kodów nabytych poza PlayStation Store (tutaj mowa o wszelakich zdrapkach).

Jak uzyskać zwrot środków w PS Store

Musimy udać się na stronę Sony i wypełnić specjalny formularz, podając:

  • Identyfikator online PSN
  • Identyfikator logowania (adres e-mail)
  • Data urodzenia
  • Nazwa przedmiotu zakupu, którego ma dotyczyć zwrot

Sony zastrzega, że ma do 72 godzin na przetworzenie zgłoszenia i ewentualne zwrócenie środków. Jeśli zaczęliśmy już pobierać dany zakup, prośba zostanie odrzucona.

Tagi: playstation playstation store sony