Co decyduje o tym, że Sony stworzy jakąś grę?

Gry
1710V
Co decyduje o tym, że Sony stworzy jakąś grę?
Paweł Musiolik | 29.06.2018, 21:25

Jeśli zastanawialiście się, w jaki sposób deweloperzy przekonują Sony, że warto zainwestować w ich grę i co sprawia, że akurat ta produkcja powstanie, to Shawn Layden zdradził tę tajemnicę.

Shawn Layden w trakcie konferencji GameLab odpowiadał na wiele pytań, sam z siebie także uchylił nieco rąbka w temacie tego, jak działa PlayStation. Najciekawsze wydają się schematy działania które decydują o tym, czy dana gra powstanie.

Dalsza część tekstu pod wideo

Sony zastanawia się nad umożliwieniem wspólnej gry z innymi konsolami

Sony sprawdzając czy warto w dany projekt zainwestować bierze pod uwagę trzy rzeczy - innowację, bycie najlepszym w danym gatunku, albo potrzebę stworzenia czegoś.

Gra nad którą się pracuje musi spełnić jedno z trzech wymagań. Być pierwsza w swoim gatunku, tworzyć coś nowego. Drugi to bycie najlepszym, a trzeci wymaganie to nasza wewnętrzna potrzeba dyktowana wymogiem.

Na czym polegają poszczególne filtry wyboru?

My, jako właściciele platformy nie tworzymy gier by podbierać innym graczy. My musimy rynek powiększać. Jeśli tworzysz - przykładowo - Parappa the Rapper, które rodzi gatunek rytmicznych gier akcji, albo Singstara, który przynosi mikrofon do salonu, dajesz początek czemuś nowemu.

A jak widzi Sony kryterium bycia najlepszym?

Bycie najlepszym jest prawdopodobnie najłatwiejsze do wyjaśnienie. Jeśli robisz przygodową grę akcji - robisz Uncharted albo God of War. Jeśli wyścigi - Gran Turismo. Jeśli grę o golfie - Everybody's Golf. Musisz być najlepszy. Jeśli ktoś do nas przyjdzie z wielkim planem i na koniec powie, że jego gra będzie czwartą najlepszą grą w gatunku - to nas nie interesuje. W ogóle.

No i na koniec - wymóg i potrzeba stworzenia czegoś.

Potrzeba tworzenia czegoś, to coś, co jest wymuszane przez posiadanie swojej platformy. Są gry, które muszą powstać, nawet jeśli mają wkalkulowaną porażkę finansową, albo zarobek po dłuższym czasie. Na przykład mówić możemy o grach na PSVR. Jeśli chcemy by rynek rósł, musimy inwestować. Wydawcy 3rd party niechętnie patrzą na wąskie grono odbiorców, a te grono potrzebuje gier. Więc my musimy wziąć na swoje barki ten wysiłek. Stworzyliśmy i nadal tworzymy gry na PSVR by rynek na tyle się rozrósł, by inni też go wspierali.

Teraz już wiecie, na co trzeba zwrócić uwagę jeśli kiedyś będziecie chcieli stworzyć coś dla Sony.

Źródło: https://venturebeat.com/2018/06/29/shawn-layden-9-takeaways-from-sonys-worldwide-game-studios-chief/

Komentarze (40)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper