Hideo Kojima tłumaczy skąd tyle krwi na ostatnich grafikach z Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Jakiś czas temu do sieci trafiły dosyć niepokojące plakaty z . Obecna na nich ogromna ilość krwi zatrwożyła fanów, zaczynających się nawet zastanawiać, czy z Kojimą wszystko jest w porządku.
Wygląda na to, że jest to po prostu pewien zabieg artystyczny mający podkreślić, że Big Boss w przekroczy kolejne bramy piekieł.
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain to gra opowiadająca o legendarnym bohaterze, którzy zostaje strącony do piekła (Outer Heaven). Chciałem podkreślić ten fakt nie za pomocą słów, a właśnie za pośrednictwem grafiki.
「MGSV TPP」は「伝説の英雄」が地獄(アウターヘブン)に堕ちる話。それを言葉ではなく、ビジュアルで表現したかった。これは数ヶ月前の血みどろテスト。ホラー調に誇張した没バージョン。 pic.twitter.com/APsn8Am31V
— 小島秀夫 (@Kojima_Hideo) sierpień 2, 2015
Hideo Kojima następnie wyjaśnił, że w swoich grach stara się poruszać w miarę aktualne dla społeczeństwa problemy.
W MGS zagrożeniem była broń nuklearna, a problemem niebezpieczeństwo, które niesie ze sobą genetyka dla przyszłych pokoleń. Poszerzyłem ten temat w MGS2, rozwijając wątek całej kultury, jaka rozwinęła się wokół badań genetycznych. W MGS3 przedstawiłem zimną wojnę z trochę innej perspektywy, a w MGS4 rozwój dronów, coraz częściej obecne „wojny zastępcze” [„proxy wars” – dop. red.] i rozwój PMC. W Peace Walker chciałem pokazać, że pokój ma też ciemniejszą stronę, jaką jest strach przed jego utratą. W The Phantom Pain zaś chcę przestawić, do czego prowadzą niekończące się odwety i zemsty zgodnie z zasadą „Krew za krew”. Jeszcze tylko miesiąc do premiery.
MGS1では今も残る核の脅威と次世代に続く遺伝子の問題を、MGS2では文化的遺伝子を、MGS3では冷戦時代を、MGS4では無人機、PMF等の代理戦争を、PWでは平和の向こうにある抑止力を、MGSVでは報復の連鎖を描く。一ヶ月を切った。 pic.twitter.com/nGn9OMQ2KI
— 小島秀夫 (@Kojima_Hideo) sierpień 2, 2015
No właśnie. Jeszcze miesiąc do Premiery Metal Gear Solid V: The Phantom Pain.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Metal Gear Solid V: The Phantom Pain.