TowerFall Ascension

TowerFall Ascension

6,7
31 oceny

Ocena wg platformy:

PC 8.0
PS4 6.7
PS Vita -

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Matt Makes Games
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina,   Platformowa
Śr. czas:
7 godzin
Liczba graczy:
1-4
Premiery
Świat:
11.03.2014
Europa:
19.03.2014
Producent:
Matt Makes Games
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina,   Platformowa
Śr. czas:
7 godzin
Liczba graczy:
1-4
Premiery
Świat:
11.03.2014
Europa:
19.03.2014

Recenzja redakcji

Recenzja gry: TowerFall Ascension
8.0
Recenzja gry: TowerFall Ascension
PS4
Pokaż kolejne recenzje

TowerFall Ascension - opis gry

TowerFall Ascension to multiplayerowa gra akcji wyprodukowana przez niezależnego twórcę Matta Thorsona. Tytuł pierwotnie ukazał się na Ouya, gdzie był stosunkowo popularny biorąc pod uwagę sytuację tego sprzętu, a następnie wydano go również na PlayStation 4, PSV i PC.

TowerFall wyróżnia styl graficzny przywodzący na myśl klasyczne ośmio- lub szesnastobitowe produkcje. Tutaj mamy jednak do czynienia z grą stawiającą nacisk na wieloosobowe potyczki dla maksymalnie czterech osób, a nie z platformerem. Postacie walczą przy użyciu łuków i wokół tego konceptu kręci się gameplay gry Thorsona.

 

Po wybraniu zawodnika przenosimy się na dwuwymiarową arenę pełną platform i innych elementów mogących mieć wpływ na przebieg potyczek. Liczba strzał jakie mamy do dyspozycji wcale nie jest nieograniczona, nawet wręcz przeciwnie - jest ich mało i naprawdę musimy wykazać się zręcznością. Wystrzelone strzały można jednak zebrać, wyciągając je ze ścian lub z ciał pokonanych oponentów.

 

Oprócz celności istotną rolę odgrywają również takie umiejętności jak szybkie poruszanie się po planszach lub uniki, choć w przypadku tych drugich wspomnieć warto, że dobry refleks liczy się podwójnie - postać, która bowiem próbuje uniknąć strzał nieprzyjaciela, jest potem chwilowo bardziej narażona na ataki.

 

Co warto podkreślić, po planszach porozrzucane są skrzynie z różnymi przydatnymi przedmiotami. Możemy w nich znaleźć osłony, strzały, magiczne skrzydła oraz inne ciekawe artefakty przydające się podczas pojedynków. Sęk jednak w tym, że chcąc dobrać się do zawartości narażamy się na atak, co jest w stanie wykorzystać bardziej wyrobiony oponent.

 

Każde starcie kończy się replayem przedstawiającym final killa. Patent ten, w założeniach twórcy, pozwala przeanalizować technikę zwycięzcy.

Wideo - TowerFall Ascension

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (5)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper