Samurai Warriors

Samurai Warriors

6,7
10 oceny

Ocena wg platformy:

PS2 6.9
XBOX 6.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Omega Force
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja,   Slasher
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
11.02.2004
Europa:
25.06.2004
Producent:
Omega Force
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja,   Slasher
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
11.02.2004
Europa:
25.06.2004

Samurai Warriors - opis gry

Samurai Warriors to gra akcji typu hack’n’slash wyprodukowana przez studio Omega Force i wydana przez Koei Tecmo na PlayStation 2 oraz Xboxa. Tytuł ten był spin-offem Dynasty Warriors, jednak w odróżnieniu od pierwowzoru akcja działa się nie w Chinach, lecz w feudalnej Japonii.

W Samurai Warriors główne założenia nie odbiegają od Dynasty Warriors - w obu wybieramy dowódcę, który stawi czoło dziesiątkom, a nawet setkom przeciwników, z tym że tutaj sceną wydarzeń jest feudalna Japonia okresu Sengoku.

 

System walki jest dość prosty, pozwalając nawet żółtodziobom na wykonywanie widowiskowych kombinacji powalających na glebę oponentów. Oprócz zwykłego rodzaju ataków nasz podopieczny ma do dyspozycji specjalne techniki. Niektóre z nich możemy wykonać po napełnieniu wskaźnika Musou (co dzieje się jeśli przyjmujemy obrażenia lub sami je zadajemy), a inne jeśli dysponujemy niewielką już ilością energii.

 

Grę, oprócz settingu, wyróżnia też kilka innych patentów. W Samurai Warriors inaczej wygląda np. klepanie combosów w trybie musou attack (mamy w tym zakresie większą swobodę), podczas którego zwykli żołnierze z armii nieprzyjaciela poruszają się znacznie wolniej. Co więcej, inaczej wygląda również rozwijanie podopiecznych. Tutaj bowiem wzrost parametrów zależy od kilku czynników: czasu przejścia poziomu, ilości zdobytego doświadczenia, zaliczonych wytycznych, pokonanych przeciwników w trybie musou i pokonanych przeciwników tak w ogóle. Każda z tych ‘dziedzin’ jest oceniana osobno, a średnia decyduje następnie o przyroście do statystyk.

 

Wytyczne, czyli misje, to także świeży patent w grach Omega Force. Każda z bitew umożliwia nam podjęcie pewnej ilości wyzwań, którego rodzaj zależy od postaci jaką kierujemy i tego jak poradziliśmy sobie z poprzednim zadaniem. Może to być wyeliminowanie konkretnego oficera, przeprowadzenie niespodziewanego ataku na bazę wroga albo udaremnienie jakichś jego planów. Sukces może wpłynąć rozwój bitwy, a wtopa pozostaje nie bez znaczenia dla morale podkomendnych.

 

Tak jak w Dynasty Warriors, każda z postaci może wyekwipować do pięciu przedmiotów, które mają wpływ na parametry i dostarczają dodatkowych umiejętności (te są zresztą trudniejsze do zdobycia). Nowe graty znajdujemy w skrzyniach albo w ich posiadaniu są nieprzyjaciele, niekiedy musimy też spełnić bardziej wyszukane warunki, żeby móc zdobyć te lepsze dobra.

Wideo - Samurai Warriors

Komentarze (1)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych