Metal Gear

Metal Gear

7,4
48 oceny

Ocena wg platformy:

NES 7.4

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Ultra Games
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja,   Skradanka
Śr. czas:
12 godzin
Premiery
Świat:
22.12.1987
Europa:
1988
Producent:
Ultra Games
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja,   Skradanka
Śr. czas:
12 godzin
Premiery
Świat:
22.12.1987
Europa:
1988

Metal Gear - opis gry

Metal Gear to gra action-adventure wyprodukowana i wydana przez Konami. Jej konsolowa wersja, która bazowała na pierwowzorze z komputerów MSX2, trafiła na NES-a. Za konwersję odpowiadało Ultra Games, studio należące do amerykańskiego oddziału Konami. Metal Gear to pierwsza część serii, która po latach stała się jedną z najważniejszych marek w branży elektronicznej rozrywki.

Wydarzenia rozgrywają się pod koniec XX wieku. Zachód dowiaduje się, że w położonej 200 kilometrów od południowoafrykańskiego Galzburga enklawie zwanej Outer Heaven powstaje nowoczesna broń masowego rażenia. Na miejsce zostaje wysłany agent specjalnego oddziału FOXHOUND Gray Fox, z którym kontakt urywa się jednak po kilku dniach. Jego ostatnie słowa brzmią “Metal Gear…”. By ratować misję (i pokój na świecie) do Afryki jedzie żółtodziób Solid Snake. Jego zadaniem będzie nie tylko odnalezienie zaginionego kolegi, ale także pozyskanie informacji o broni i jej zniszczenie.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Metal Gear kładło podwaliny pod gatunek skradanek. Gracz, jako Solid Snake, odwiedza różne kąty Outer Heaven w poszukiwaniu niezbędnych informacji. Założenia fabularne produkcji Konami nie odstają od wielu innych gier z epoki, ale tutaj inaczej wygląda droga do celu. Zamiast masowo wycinać napotkanych przeciwników, lepiej jest ich ominąć i chować się po różnych zakamarkach. Nieprzyjaciel ma nad nami znaczącą przewagę. Ilekroć damy się złapać, włączony zostaje alarm, który stawia na nogi całą bazę. W takim wypadku dobrym pomysłem jest znalezienie schronienia, które pozwoli nam przeczekać wzmożenie. Pójście na żywioł to niemal pewny zgon.

 

Snake rozpoczyna swoją misję z pustymi rękoma, ale z czasem może znaleźć różne przydatne przedmioty - pistolety, wyrzutnie rakiet, materiały wybuchowe itd. Przydają się one nie tylko do zwalczania przeciwników, ale też do omijania przeszkód (np. wysadzania ścian). Omijanie strażników nie jest naszym jedynym celem. Po drodze przyjdzie nam również zbierać karty otwierające drzwi lub ratować zakładników oferujących istotne informacje.

 

Pomiędzy wersją na MSX2 i NES-a zaszło kilka mniej lub bardziej poważnych zmian - na niekorzyść tej drugiej. Inne jest wprowadzenie - zamiast podwodnej infiltracji Snake zostaje zrzucony z samolotu w środku dżungli razem kilkoma towarzyszami, których widzimy wówczas pierwszy i ostatni raz. Po drugie, zmieniono projekt niektórych poziomów. Po trzecie, z wersji NES-owej wyrzucono Metal Geara, co doprowadziło do kuriozalnej sytuacji, w której tytuł nie miał większego związku z zawartością. Zamiast tego ostatnia walka toczy się z kilkoma strażnikami strzegącymi superkomputera. Do tego dochodzą też pomniejsze babole, jak gramatyczne błędy w tłumaczeniu.

Wideo - Metal Gear

Komentarze (12)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper