Front Mission 3

Front Mission 3

Ocena wg platformy:

PSone 8.9

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Square Co., Ltd.
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG taktyczny
Śr. czas:
87 godzin
Premiery
Świat:
02.09.1999
Europa:
11.08.2000
Producent:
Square Co., Ltd.
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG taktyczny
Śr. czas:
87 godzin
Premiery
Świat:
02.09.1999
Europa:
11.08.2000

Front Mission 3 - opis gry

Front Mission 3 jest strategią turową z mechami w roli głównej, wyprodukowaną i wydaną przez Squaresoft na PlayStation w 1999 roku. “Trójka” to druga część serii wydana na konsoli Sony i stanowi radykalne odejście od formuły znanej z poprzednich odsłon.

Front Mission 3 idzie bardziej stronę RPG niż strategii. U podstaw gra przypomina inne tytuły tego gatunku - oglądamy scenki fabularne, uczestniczymy w walkach, a pomiędzy nimi dbamy o nasze jednostki. Do dyspozycji oddano też mapę świata, która z biegiem czasu zapełnia się nowymi lokacjami.

Misje polegają zwykle na zniszczeniu wrogich oddziałów lub na ochronie. Znaczącą rolę otrzymali tym razem jednak piloci wanzerów, czyli tutejszych mechów. Podczas ataku można ich zranić albo usunąć z kokpitu. Gracz może też kazać podopiecznym, by opuścili swój pojazd i przejęli inny znajdujący się na polu bitwy. Wanzery mogą oczywiście zyskiwać nowe umiejętności, dzięki częściom, które im montujemy, albo dzięki pilotom, którzy mogą je zaprogramować w ich komputerach pokładowych. Po spełnieniu pewnych wymogów potrafią też przejść do wspólnej ofensywy dzięki funkcji Links.

Najistotniejszą częścią bitew we Front Mission 3 są punkty AP (Action Points), które decydują o tym, co możemy zrobić podczas tury danej jednostki. Zarówno poruszanie się po arenie starć, jak i atak kosztują pewną ich liczbę (odnawiają się jednak po każdej kolejce).

Po zaliczeniu misji, którą możemy sobie uprzednio wybrać, podlegamy ocenie, ale otrzymywanie najwyższych not nie jest do niczego wymagane. Jako iż wojna to ciężki kawałek chleba, w przerwach między zadaniami możemy poszperać w tutejszym odpowiedniku Internetu. Oferuje on możliwość pisania i czytania maili, bawienia się plikami i wzięcia udziału w symulatorze podnoszącym potencjał bojowy.   

Poważnych zmian doczekała się również narracja. Wprowadzono system Double Feature Scenario, czyli możliwość wyboru unikalnego scenariusza, zgodnie z którym będziemy podążać. Wcielamy się tu w jednego z dwóch japońskich pilotów testowych (Kazuki Takemaura i Ryogo Kusama), a następnie decydujemy o ścieżce rozwoju fabuły. Akcja ma miejsce w południowej Azji, gdzie po wydarzeniach przedstawionych we Front Mission 2 do głosu dochodzą wojujące ruchy separatystyczne burzące pokój w regionie. Gracz może opowiedzieć się za siłami pokojowymi Stanów Zjednoczonych Nowego Kontynentu lub Republiką Ludową Da Han Zhong.

Front Mission 3 doczekało się pozytywnego odzewu ze strony graczy i mediów branżowych, choć nie wszystkim fanom serii przypadły do gustu niektóre uproszczenia w rozgrywce. “Trójka” była ostatnią częścią wydaną na PS1. “Czwórka” i “piątka” ukazały się już na PS2.

Wideo - Front Mission 3

Komentarze (36)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper