Exhumed

Exhumed

7,3
34 oceny

Ocena wg platformy:

PC 7.0
PSone 7.2
SAT 7.8

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Lobotomy Software
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina FPP
Śr. czas:
11 godzin
Premiery
Świat:
10.1996
Europa:
10.1996
Producent:
Lobotomy Software
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina FPP
Śr. czas:
11 godzin
Premiery
Świat:
10.1996
Europa:
10.1996

Exhumed - opis gry

Exhumed (w USA PowerSlave) to strzelanina z widokiem z perspektywy pierwszej osoby wyprodukowana przez amerykańskie studio Lobotomy Software. Gra ukazała się na PlayStation i Saturna, gdzie różniła się paroma mniejszymi i większymi elementami. Jej cechą szczególną było miejsce akcji - ruiny starożytnego Egiptu.

Akcja toczy się pod koniec XX wieku, starożytne miasto Karnak zostaje przejęte przez nieznaną siłę, a helikopter oddziału, którego zadaniem miało być sprawdzenie sytuacji na miejscu, zostaje zestrzelony - przeżywa tylko główny bohater. Jego misją będzie przedrzeć się przez hordy mumii, złych duchów i innych stworzeń kojarzonych z egipskimi mitami. Podczas jego zmagań pomoże mu duch faraona Ramzesa, którego zwłoki zostały wygrzebane przez najeźdźców.

Exhumed pod względem rozgrywki nie odbiega szczególnie od typowych przedstawicieli gatunku. W trakcie zmagań poruszamy się po ruinach starożytnego Egiptu, wyrzynając napotkanych przeciwników i zbierając przedmioty przydające się podczas misji. Do dyspozycji mamy kilka broni (np. bomby, pistolet, karabin), ale w odróżnieniu od pozostałych reprezentantów gatunku o ilości amunicji informuje tutaj wskaźnik pod postacią paska, a nie licznik. Możemy go oczywiście zregenerować zbierając porozrzucane po planszach orby.

W trakcie wędrówki znajdziemy na swej drodze artefakty, które dają nam nowe zdolności. Może to być dla przykładu wyższy skok, możliwość oddychania pod powierzchnią wody, przechodzenia przez niebezpieczne sekcje i nie tylko to. W grze znajdują się także klucze pod postacią symboli - mogą one otworzyć drzwi w miejscach wcześniej odwiedzonych.

Wersje z PlayStation i Saturna trochę się od siebie różnią. Na sprzęcie Sony niektóre miejscówki wyglądają lepiej, posiadając więcej detali. Zmiany gdzieniegdzie są na tyle duże, że kilka lokacji wygląda zupełnie inaczej w zależności od konsoli. Na Saturnie z kolei dodano nowe elementy do gameplayu, np. power-upy (boost dla broni, niewidzialność, wszystkowidzące oko) oraz tzw. bomb-boost, patent pozwalający wyżej skakać dzięki eksplozji.

Wideo - Exhumed

Komentarze (11)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper