Alien Resurrection

Alien Resurrection

7,6
97 oceny

Ocena wg platformy:

PSone 7.6

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Argonaut
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina FPP
Śr. czas:
17 godzin
Premiery
Świat:
10.10.2000
Europa:
01.12.2000
Producent:
Argonaut
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina FPP
Śr. czas:
17 godzin
Premiery
Świat:
10.10.2000
Europa:
01.12.2000

Alien Resurrection - opis gry

Alien Resurrection to strzelanina FPP z elementami horroru wyprodukowana przez studio Argonaut Software i wydana przez Fox Interactive na PlayStation w 2000 roku. Gra powstała na podstawie filmu o tym samym tytule, który swoją premierę miał trzy lata wcześniej.

Mija dwieście lat od wydarzeń ukazanych w trzeciej części Obcego. Porucznik Ellen Ripley zostaje sklonowana przez naukowców pracujących dla wojska. Przedmiotem ich zainteresowania jest zarodek królowej, który ma posłużyć do stworzenia nowego rodzaju broni biologicznej - Ripley jest jego nosicielem. Podczas badań wszystko wymyka się jednak spod kontroli. Obcy, na których przeprowadzane są badania, uciekają. W tym właśnie momencie do akcji wkraczamy my.

 

Growa wersja Alien Resurrection miała być początkowo survival-horrorem w stylu Resident Evil, ale z czasem te plany uległy zmianie i gra stała się tym, czym się stała - shooterem z widokiem z oczu. Do dyspozycji oddano nam cztery postacie - Ripley, Call, DiStephano i Christie. Najczęściej wchodzimy w buty tej pierwszej, lecz pozostała trójka też odgrywa swoją rolę, a unikalne dla nich wyposażenie dodatkowo urozmaica rozgrywkę. Łącznie przygotowano dziesięć poziomów - dziewięć rozgrywa się na statku badawczym USM Augria, finał ma z kolei miejsce na należącej do najemników Betty.

 

Rozgrywka polega głównie na rozwałce, czasami tylko coś jeszcze przełączymy, wciśniemy lub przekręcimy. W Alien Resurrection ścieramy się nie tylko z regularnymi obcymi, ale także z żołnierzami, face-huggerami i paroma bossami. Przeciwnicy wykazują się przebiegłością - skaczą po ścianach, zwisają z sufitu albo wyskakują z cienia. Twórcy dodali także sekcje oskryptowane (np. ucieczka), które fundują doznania na miarę tych filmowych.

 

Produkcja Argonaut Software oceniano przeciętnie na co wpływ miał zapewne skomplikowany i przedłużający się z różnych względów proces produkcji. Wstępne założenia zakładały wydanie gry na Segę Dreamcast, lecz jej pozostawiające sporo do życzenia przyjęcie doprowadziło ostatecznie do skasowania projektu. 

Wideo - Alien Resurrection

Komentarze (33)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych