Europa Universalis

Europa Universalis

7,0
1 oceny

Ocena wg platformy:

PC 7.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Paradox Interactive
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
Strategiczna
Liczba graczy:
1-8
Premiery
Świat:
20.10.2000
Europa:
20.10.2000
Polska:
14.03.2001
Producent:
Paradox Interactive
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
Strategiczna
Liczba graczy:
1-8
Premiery
Świat:
20.10.2000
Europa:
20.10.2000
Polska:
14.03.2001

Europa Universalis - opis gry

Europa Universalis to strategia wyprodukowana przez dział deweloperski Paradox Entertainment (przemianowane później na Paradox Interactive) i wydana przez Blackstar Interactive 20 października 2000 roku na terenie Niemiec, a w późniejszym czasie w innych krajach przez m. in. Strategy First, Vision Park czy Koch Media. Na terenie Polski, dzięki CODA, produkcja pojawiła się 14 marca 2001 roku.

Produkcja jest strategią przywodzącą na myśl tworzoną przez Target Games serię Svea Rike, która to w momencie wydania produkcji należała już do szwedzkiego Paradox. W tym przypadku deweloper zdecydował się na poszerzenie obszaru gry, starając się przy tym dochować wierności realiom historycznym - tak więc gracz będzie mógł wcielić się w przywódcę takich państw jak Polska, Wielka Brytania czy Prusy, a w trakcie gry będzie świadkiem opartych na prawdziwych wydarzeń. Przy okazji wykorzystał także pomysły nabytej serii w trakcie tworzenia gry. Mechanika rozgrywki opiera się na umiejętnym zarządzaniu dyplomacją, ekonomią oraz siłą militarną w sposób, który pozwoli stać się przywódcą najpotężniejszego państwa na świecie. Gracz może zapoznać się z tą mechaniką w rozgrywce dla pojedynczego gracza albo trybie wieloosobowym do 8 osób przy wykorzystaniu Internetu/sieci lokalnej.

W ramach kampanii opowiedziana jest historia osadzona w okresie od 1492 roku (odkrycia geograficznego) do 1792 roku (Wojny Napoleońskie). Zadaniem gracza w tym czasie jest stać się - wykorzystując do tego dostępne środki - stać się przywódcą najpotężniejszego państwa na świecie, czy to w określonym stopniu do upływu czasu gry czy w największym stopniu w momencie upłynięcia czasu gry.

Produkcja spotkała się z ciepłym odbiorem zyskując oceny na średnim poziomie 75-80 procent, a Computer Games Magazine nominował go w ramach konkursu na najlepszą strategię 2001 roku, który to finalnie przypadł Cywilizacji III. Gra sprzedała się na tyle dobrze, że seria w następnych latach była kontynuowana, a ponadto doczekała się licznych spin-offów, z których trzy przekształciły się potem w samodzielne serie.

Wideo - Europa Universalis

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper