Dragon Age: Początek

Dragon Age: Początek

8,0
419 oceny

Ocena wg platformy:

PC 8.4
PS3 7.9
X360 7.7

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
BioWare
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
55 godzin
Premiery
Świat:
03.11.2009
Europa:
20.11.2009
Polska:
20.11.2009
Producent:
BioWare
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
55 godzin
Premiery
Świat:
03.11.2009
Europa:
20.11.2009
Polska:
20.11.2009

Dragon Age: Początek - opis gry

Dragon Age: Początek, wydane 23 listopada 2009 roku, miało w zamierzeniach BioWare nawiązać do sukcesów serii Baldur's Gate. Tytuł osadzony w świecie dark fantasy został przygotowany z myślą o dorosłych odbiorach, którzy pamiętali starsze, skomplikowane systemu role-playing. Gra pojawiła się na PC, PS3 i Xboksie 360. 

W Dragon Age: Początek BioWare postawiło na uniwersum fantasy kojarzące się z serią Baldur's Gate, ale rozmiary świata gry i koncentracja na raczej liniowej fabule przywołuje skojarzenia z Knights of the Old Republic. W Dragon Age poruszamy się po świecie za pośrednictwem mapy 2D, na której wybieramy interesujące nas lokacje. Po przeskoczeniu do określonej miejscówki eksplorujemy trójwymiarowe środowiska, których rozmiarów nie sposób przyrównywać jednak do świata z serii The Elder Scrolls.

Ograniczenia w wirtualnej przestrzeni BioWare zrekompensowało scenariuszem, chwalonym za wspaniałe oddanie charakterów rozmaitych postaci. Ważną motywacją w trakcie interakcji z bohaterami był system sympatii - jeśli podejmowaliśmy decyzję, które nie podobały się danemu towarzyszowi broni, ten mógł opuścić nasze szeregi. W przypadku gdy wkradliśmy się w jego łaski, można było nawiązać natomiast z wybranymi członkami drużyny bardziej intymne relacje.

System walki, łączący czas rzeczywisty z aktywną pauzą i nastawiony na kolejkowanie rozkazów dla poszczególnych członków drużyny, również miał wiele wspólnego z serią KotOR. Niestety konsolowa wersja Dragon Age została pozbawiona taktycznej kamery, znacznie ułatwiającej sprawne manewrowanie drużyną (co jest konieczne na wyższych poziomach trudności).

Wysoka sprzedaż Dragon Age zachęciła EA do wypuszczenia pokaźnego szeregu DLC. EA ocenia, że wpływy z tytułu sprzedaży bonusowej zawartości poprzez dystrybucję cyfrową przekroczyły 1 milion dolarów. Największym rozszerzeniem gry był dodatek pod tytułem Dragon Age: Początek - Przebudzenie, oferujący nową kampanię, kontynuującą wątek plagi Mrocznych Pomiotów i wprowadzający do akcji świeżych bohaterów (m.in. Andersa, który później odegrał ważną rolę w ).

Dalsza część tekstu pod wideo

Wideo - Dragon Age: Początek

Komentarze (26)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper