Turrican
3160V

Turrican

Turrican
  • Producent: Factor 5
  • Wydawca: Rainbow Arts
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 1990
  • Europa: 1990
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Zręcznościowa
  • Liczba graczy: 1

Turrican to gra zręcznościowa wyprodukowana pierwotnie przez niemieckie studio Rainbow Arts na Commodore 64, a następnie przeniesiona na inne platformy, między innymi na komputery Amiga (za sprawą Factor 5) i konsolę Sega Mega Drive (Code Monkeys). Pierwsza wersja Turricana ukazała się w 1990 roku zdobywając wielkie uznanie graczy.

Galeria - Turrican
  • Turrican
  • Turrican
  • Turrican
  • Turrican
  • Turrican
  • Turrican
  • Turrican
  • Turrican

Fabuła kręci się wokół koloni Alterra zarządzanej przez sztuczną inteligencję zwaną Multiple Organism Unit Link (w skrócie MORGUL). Ta buntuje się po potężnym trzęsieniu ziemi i w konsekwencji wytrzebia większość kolonistów. Mijają długie lata. Ludzkość chce odzyskać swoją własność, dlatego wysyła na miejsca Turricana - superżołnierza stworzonego za pomocą manipulacji genetycznych.

 

Jako samotny bohater musimy przebić się przez pięć wrogich światów - każdy składający się z dwóch lub trzech poziomów. Pod względem rozgrywki produkcja przypomina trochę dwuwymiarowe odsłony serii Metroid. Poszczególne levele są całkiem spore i nie da się ich przejść sunąc w jednym kierunku. Na wyposażeniu Turricana jest przede wszystkim strzelba, która wystrzeliwuje na dwa sposoby (albo pociski, albo laser), a także szereg innych broni zgarnianych w trakcie zmagań: granaty, miny czy wiązka energii przypominającą bat. To jednak nie wszystko. Pancerz naszego podopiecznego ma specjalne funkcje, umożliwiając mu transformację w tzw. Gyroscope, “energetyczne koło” (kolejny ukłon w stronę Metroida). Patent ten daje możliwość łatwiejszego pokonania niektórych sekcji, ale z drugiej strony wymaga poświęcenia pewnej ilości zdrowia i nie można go użyć więcej niż trzy razy (w przeciwnym wypadku tracimy życie).

 

Wykorzystywanie Gyroscope jest jak najbardziej wskazane pomimo wiążących się z tym kosztów. Gra wyznacza nam limit czasowy w trakcie którego musimy przejść z punktu A do punktu B pozostając w jednym kawałku. Projekt poziomów wcale nie ułatwia nam zadania - klimatyczne miejscówki, zapełnione tworami MORGUL-a, często przypominają labirynty, co sprawia, iż nie trzeba wiele byśmy zgubili się na amen.

Video - Turrican

Podobne gry