SKLEP
Turrican
2161V

Turrican

Turrican
  • Producent: Factor 5
  • Wydawca: Rainbow Arts
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 1990
  • Europa: 1990
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Zręcznościowa
  • Liczba graczy: 1

Turrican to gra zręcznościowa wyprodukowana pierwotnie przez niemieckie studio Rainbow Arts na Commodore 64, a następnie przeniesiona na inne platformy, między innymi na komputery Amiga (za sprawą Factor 5) i konsolę Sega Mega Drive (Code Monkeys). Pierwsza wersja Turricana ukazała się w 1990 roku zdobywając wielkie uznanie graczy.

Fabuła kręci się wokół koloni Alterra zarządzanej przez sztuczną inteligencję zwaną Multiple Organism Unit Link (w skrócie MORGUL). Ta buntuje się po potężnym trzęsieniu ziemi i w konsekwencji wytrzebia większość kolonistów. Mijają długie lata. Ludzkość chce odzyskać swoją własność, dlatego wysyła na miejsca Turricana - superżołnierza stworzonego za pomocą manipulacji genetycznych.

 

Jako samotny bohater musimy przebić się przez pięć wrogich światów - każdy składający się z dwóch lub trzech poziomów. Pod względem rozgrywki produkcja przypomina trochę dwuwymiarowe odsłony serii Metroid. Poszczególne levele są całkiem spore i nie da się ich przejść sunąc w jednym kierunku. Na wyposażeniu Turricana jest przede wszystkim strzelba, która wystrzeliwuje na dwa sposoby (albo pociski, albo laser), a także szereg innych broni zgarnianych w trakcie zmagań: granaty, miny czy wiązka energii przypominającą bat. To jednak nie wszystko. Pancerz naszego podopiecznego ma specjalne funkcje, umożliwiając mu transformację w tzw. Gyroscope, “energetyczne koło” (kolejny ukłon w stronę Metroida). Patent ten daje możliwość łatwiejszego pokonania niektórych sekcji, ale z drugiej strony wymaga poświęcenia pewnej ilości zdrowia i nie można go użyć więcej niż trzy razy (w przeciwnym wypadku tracimy życie).

 

Wykorzystywanie Gyroscope jest jak najbardziej wskazane pomimo wiążących się z tym kosztów. Gra wyznacza nam limit czasowy w trakcie którego musimy przejść z punktu A do punktu B pozostając w jednym kawałku. Projekt poziomów wcale nie ułatwia nam zadania - klimatyczne miejscówki, zapełnione tworami MORGUL-a, często przypominają labirynty, co sprawia, iż nie trzeba wiele byśmy zgubili się na amen.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme