Super Metroid

Super Metroid

8,9
40 oceny

Ocena wg platformy:

SNES 8.9

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Nintendo
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
9 godzin
Premiery
Świat:
19.03.1994
Europa:
28.07.1994
Producent:
Nintendo
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
9 godzin
Premiery
Świat:
19.03.1994
Europa:
28.07.1994

Super Metroid - opis gry

Super Metroid to side-scrollowana gra action-adventure wydana w 1994 roku na Super Nintendo. Powszechnie tytuł ten uchodzi nie tylko za jedną z najlepszych części serii, ale również za jedną z najlepszych gier wszech czasów. Podobnie jak w poprzednich odsłonach, gracz wciela się tu w łowczynię głów Samus Aran.

Super Metroid jest bezpośrednią kontynuacją Metroid 2: Return of Samus, tytułu, który w przeciwieństwie do pierwowzoru, ukazał się na przenośnym Game Boyu. Samus przed wydarzeniami ukazanymi w grze odnajduje jajo i larwę metroida, niebezpiecznego pasożyta, którą zabiera do kolonii Ceres, by naukowcy mogli przeprowadzić eksperymenty i okiełznać jej potencjał. Niestety, wkrótce po opuszczeniu kolonii przez protagonistkę dochodzi do incydentu - wracając po otrzymaniu dramatycznego sygnału odnajduje ona ciała zabitych i konstatuje, że metroid został skradziony. Sprawcami zamieszania po raz kolejny są kosmiczni piraci.

 

Akcja dzieje się ponownie na planecie Zebes, bazie kosmicznych piratów. Świat gry jest relatywnie otwarty - nie poruszamy się tylko w jednym kierunku, rozgrywka zachęca do eksploracji. Samus, odnajdując mniej lub bardziej zmyślnie poukrywane upgrade’y, rozwija swój potencjał bojowy, otrzymując dostęp do umiejętności, które pozwalają dostać się do początkowo niedostępnych lokacji i pomieszczeń.  

 

Super Metroid wprowadza kilka świeżych rozwiązań do formuły serii. Jest to między innymi możliwość zarządzania broniami i umiejętnościami z poziomu inwentarza, a także Moon Walk - Samus może wycofywać się rakiem jednocześnie przy tym strzelając lub ładując broń. W przeciwieństwie do NES-owego oryginału, tutaj jesteśmy w stanie zapisywać grę w wyznaczonych do tego miejscach lub wracając do statku głównej bohaterki. W pierwszej części byliśmy zmuszeni używać haseł.

Wideo - Super Metroid

Komentarze (16)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper