Dead to Rights
4877V

Dead to Rights

Dead to Rights
  • Producent: Namco
  • Wydawca: Electronic Arts
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 03.06.2002
  • Europa: 21.01.2003
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Strzelanina
  • Liczba graczy: 1
  • od lat 16
  • przemoc

Dead to Rights to strzelanina z widokiem z perspektywy trzeciej osoby wyprodukowana i wydana przez Namco. Tytuł ukazał się na PC, GBA, PlayStation 2, Xboxa oraz GameCube’a w 2002 roku. Dead to Rights to pierwsza część serii. Inspiracją dla gry były azjatyckie filmy akcji z gatunku gun fu.

W Dead to Rights gracz wciela się w Jacka Slate’a, funkcjonariusza policji z fikcyjnego Grant City. Podczas rutynowego patrolu odnajduje on zwłoki i żeby było gorzej są to zwłoki jego ojca. Ten incydent sprawia, że zostaje on podejrzany o morderstwo w związku z czym będzie musiał nie tylko uciekać przed depczącymi mu po piętach stróżami prawa, ale również zapuści się w półświatek miasta próbując znaleźć odpowiedzi na dręczące go pytania.

Wachlarz umiejętności Jacka jest niemały jak na strzelaninę TPP. Potrafi on na przykład złapać przeciwnika i zrobić z niego żywą tarczę ochraniającą przed nadlatującymi pociskami. Ale to nie wszystko. Nasz podopieczny może też wykorzystać leżące tu i ówdzie gaśnice - rzucać nimi i następnie strzelić w nie, by doprowadzić do eksplozji. Całkiem nieźle radzi też sobie bez broni. Jest w stanie chociażby rozbroić wrogo nastawionego bandziora, zabrać mu broń i wyeliminować, np. skręcając kark. Początkowo tego rodzaju finisherów jest niewiele, lecz wachlarz naszych możliwości rozszerza się z czasem.

W grze pojawia się rozwiązanie podobne do tego z serii Max Payne. Grając możemy bowiem spowolnić czas, co przydaje się w różnych gorących sytuacjach. Aby odpalić jednak tę zdolność, musimy posiadać odpowiednią ilość adrenaliny.

Dead to Rights pochwalić się może jeszcze jednym ciekawym patentem. Jack ma mianowicie psa o imieniu Shadow, który przydaje się podczas różnych perypetii. Pies potrafi uporać się z bandziorem, przynieść nam to, co ten nosił, a podczas pewnych epizodów sami przejmujemy nad nim kontrolę. Żeby jednak nie było zbyt łatwo, za wykorzystanie czworonoga także odpowiada stosowny wskaźnik.

W przypadku wersji na GameBoya Advance mamy do czynienia ze strzelaniną widzianą z góry, która bazuje na tym samym scenariuszu i założeniach, co wersja na duże konsole. 

Podobne gry