Jak II: Renegade

Jak II: Renegade

Ocena wg platformy:

PS4 8.5
PS2 8.3

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Naughty Dog
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina,   Akcja,   Platformowa
Śr. czas:
20 godzin
Premiery
Świat:
14.10.2003
Europa:
17.10.2003
Polska:
17.10.2003
Producent:
Naughty Dog
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina,   Akcja,   Platformowa
Śr. czas:
20 godzin
Premiery
Świat:
14.10.2003
Europa:
17.10.2003
Polska:
17.10.2003

Jak II: Renegade - opis gry

Jak II: Renegade jest grą platformową z elementami strzelaniny wyprodukowaną przez studio Naughty Dog i wydaną przez Sony w październiku 2003 roku na konsolę PlayStation 2. Gra jest bezpośrednim sequelem The Precursor Legacy.

Historia w „dwójce” rozpoczyna się tuż po zakończeniu przygody w The Precursor Legacy. Jak i Daxter zostali pechowo przerzuceni do innego świata, a wszystko to przez pewien mechanizm przenoszący w czasie i przestrzeni. Bohaterowie lądują w mieście zwanym Haven City, którym włada okrutny Barona Praxis. Jak postanawia, że za wszelką cenę usunie despotycznego Praxisa. Druga odsłona została pomyślana zupełnie inaczej niż oryginał, który był stuprocentową platformówką. Jak już nie jest miłym i milczącym chłopcem, a świat staje się szarym i okrutnym miejscem zdominowanym przez potwory zwane Metalheads. Oczywiście elementy platformowe nadal są bazą, na której opiera się tytuł, jednakże protagonista otrzymał szeroki arsenał broni, które pomagają mu odmienić otaczającą ich szarą i niebezpieczną rzeczywistość.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Świat Jak II: Renegade jest dużo bardziej otwarty i przypomina nieco karykaturę Grand Theft Auto, przy czym poziom trudności jest wyraźnie wyższy niż w oryginale. Mimo iż zmianie uległa również sceneria, a gra nastawiona jest bardziej na akcję, deweloper nie zapomniał, za co gracze polubili pierwszą odsłonę serii. Również w „dwójce” obecne są kolorowe plansze o żywej kolorystyce, podobnie jak spora ilość sekcji zręcznościowych oraz zagadki logiczne. Pomimo, iż do dyspozycji oddano broń palną, rozgrywka w produkcji Naughty Dog nie przypomina tytułów z serii Ratchet & Clank. Przez większość czasu można się jednak obejść bez niej. Oprócz przemieszczania się po lokacjach pieszo, twórcy pozwolili zasiąść Jakowi za kierownicami różnych pojazdów.

 

Tak samo jak w przypadku „jedynki”, oprawa graficzna Jak II: Renegade w momencie premiery pokazywała nową jakość i po dziś dzień produkcja wygląda przyzwoicie. Do duetu kompozytorów Mark Mothersbaugh - Josh Mancell, którzy stworzyli ścieżkę dźwiękową do The Precursor Legacy, dołączył Larry Hopkins.

Wideo - Jak II: Renegade

Komentarze (31)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper