Blog użytkownika retroKNIGHT

retroKNIGHT retroKNIGHT 29.12.2014, 22:10
Pokemon 2016 WiiU - takie małe marzenie :)
322V

Pokemon 2016 WiiU - takie małe marzenie :)

WiiU ma wiele ciekawych [dla mnie] gier. Jednak brakuje mi tutaj jednego ważnego u Nintendo tytułu. Stacjonarnych poków. Jednak fajnie byłoby gdyby były bardziej rozbudowane od standardowych. I oto mój pomysł na grę.

Jak wyglądają standardowe obecne Poki każdy widzi - od niemal początku panują te same zasady. 6 stworków przy sobie, 4 ruchy dla każdego. Gra od początku turowa, co pozwala na długie przemyślenie taktyk, jednocześnie nie wymagając większego wysiłku ze strony konsoli. I na konsoli przenośnej się to świetnie sprawdza - mogę w dowolnej chwili zamknąć klapkę mojego 3DSa i dokończyć bitwę za godzinę, dwie, czy parę dni [o ile bateria nie padnie :) ]. Jednak WiiU to stacjonarna konsola. Dzięki niej jest więcej możliwości stworzenia ciekawej gry. Oto jak wygląda mój pomysł na grę.

1. Mapa świata 

Mapa powinna być ogromna. Świetnie byłoby zobaczyć cały Pokemonowy świat w jednej grze. Wszystkie regiony - Kanto, Johto, Sinnoh, Unova, Kalos, Sevii Islands. Jednocześnie ciekawie wyglądałaby opcja żeby był na początek wybór z którego regionu startujemy, dzięki czemu każdy mógłby wybrać swoje ulubione startery z sporej już listy. Gra pozwalała by dzięki temu na zwiedzenie świata w kolejności w jakiej chcemy. Oczywiście - wymusiłoby to "inteligentne" dobieranie poziomów przeciwników - obecnie są one ustalone odgórnie, a tak to gra musiałaby dobierać przeciwników w zależności od tego skąd byśmy rozpoczynali. W dodatku ułatwiłoby to złapanie wszystkich stworków :)

2. Walki

To byłaby część w której byłoby najwięcej zmian. Dlaczego? Gra rozgrywała by się w czasie rzeczywistym. Zamiast standardowych 4 ruchów moglibyśmy korzystać z 8 ruchów - specjalnie przygotowane sterowanie pod 2 graczy przy 1 konsoli polegałoby na korzystaniu z DPada oraz przycisków XYBA - na przykład można by sobie ustawić tak ruchy - na D Padzie ruchy obronne a na XYBA ruchy ofensywne. Jednak w tym każdy miałby dowolność.

W przypadku walk 2 na 2 trzeba byłoby wybrać, czy ktoś pomaga nam [i np. steruje za pomocą dodatkowego kontrolera], czy ruchy drugiego z pokemonów kontrolujemy za pomocą ekranu dotykowego

3. Wykorzystanie ekranu dotykowego:

3.1 Walki 1 vs 1

W tym przypadku na ekranie wyświetlałyby się dwie "strefy" - pierwsza z itemami [ok. 2/3 ekranu], a druga - z pokemonami które mamy przy sobie. Pozwoliłoby to na szybkie wykorzystanie itemów.

3.2 Podczas chodzenia po mapie świata

Tutaj wykorzystanie ekran mógłby znaleźć podobne jak dolny ekran w Nintendo 3DSie - wyświetlanie aktywności znajomych, mapy rejonu w którym jesteśmy i tym podobne. Dodatkowo - szybki dostęp do itemów itp.

4. Multiplayer sieciowy 

Tutaj mam dwa pomysły. 

1. Zrobić z gry sieciowe MMO i na raz na mapie pojawia się wiele osób [z dopasowanymi poziomami pokemonów np. podzielić to na poziomy: od 1 do 15, od 16 do 30, itp.

2. Zostawić tak jak jest teraz - czyli walki z dowolnego miejsca, wyzywamy za pomocą tabletu osobę: z listy znajomych, z danego kraju, z danego regionu w grze lub całkowicie losową z całego świata.

5. Multiplayer stacjonarny

Pozwalałby na korzystanie z kontrolerów zwykłych do kierowania pokami. Wybór itemów byłby zabroniony. Tryby walk:

1 vs 1 - tablet + dodatkowy kontroler [Motion Plus z Nunchakiem, Gamecube Controller, 3DS, WiiU Pro Controller]

1 vs 2 [czyli 1 osoba steruje dwoma na raz] - tablet [jeden pok sterowany d-padem + połowa ekranu dotyk, drugi drugą połową + xaby] + dwa kontrolery dodatkowe

2 vs 2 tablet + 3 kontrolery

1 vs 1 vs 1 vs 1 - każdy na każdego 

 

Hmm... Co sądzicie o takich rozwiązaniach? 

 

Tagi: 3ds pokemon wiiu

Oceń notkę
+ +10 -

Oceń profil
+ 0 -
retroKNIGHT
Ranking: 49701 Poziom: 13
PD: 466
REPUTACJA: 89