Sea of Thieves (Xbox One, PC). Premiera, cena, wymagania

Sea of Thieves (Xbox One, PC). Premiera, cena, wymagania

Rozbo | 10.03.2018, 08:11

Arrrrrr! Witajcie kamraci! Jesteście spragnieni skarbów, sławy i przygody? My tak, dlatego z wielkim zainteresowaniem śledzimy wszelkie informacje o nadchodzącym Sea of Thieves. Dla ułatwienia - zebraliśmy je w jednym miejscu w poniższym artykule.

Data premiery

Dalsza część tekstu pod wideo

Sea of Thieves przeznaczony jest dla Xboxa One oraz komputerów osobistych. Należy też do programu Xbox Play Anywhere. Będzie miał swoją ogólnoświatową premierę 20 marca 2018 roku.

Cena i edycje specjalne

Sea of Thieves w wersji cyfrowej oferowane jest w jednym wariancie:

Edycja standardowa - 249,99 zł (Sklep Xbox)

Dla osób składających zamówienie przedpremierowe przeznaczono zestaw Black Dog z unikalnymi ubiorami oraz stylowymi przedmiotami, a także dostęp do zamkniętej bety przed premierą gry.

Fizyczną kopię powinniście znaleźć za kwotę ok. 259 zł.

Zamiast edycji kolekcjonerskiej... kontroler

Cóż, w przypadku Sea of Thieves nie ma się co nastawiać na wypasioną kolektorkę. Zamiast tego Microsoft - w typowym dla siebie stylu - limitowaną edycję kontrolera do XOne. Trzeba przyznać, że pad jak zwykle prezentuje się wyśmienicie. Będzie dostępny w sprzedaży już w lutym, zaś sugerowana cena urządzenia to 279 zł.

Lokalizacja

Sea of Thieves pojawi się na polskim rynku w angielskiej wersji językowej.

Proces powstawania

Sea of Thieves wyskoczyło praktycznie z kapelusza w 2016 roku podczas E3. Tym bardziej, że przez lata londyńskie Rare (mimo swojego bogatego dorobku) było kojarzone głównie z popierółkami na Kinecta. Jest tworzone od samego początku przy wsparciu społeczności za pośrednictwem programu Rare o nazwie Insider Programme. Jak mówią sami twórcy gry, "używają" unikalnego narzędzia developerskiego - społeczności. Proces produkcyjny gry Rare jest więc bardzo transparenty na całej swojej rozciągłości, zaś poszczególne elementy gameplay'u są szeroko konsultowane ze społecznością. Ponadto Rare po raz pierwszy w historii swojej firmy skorzystało z zewnętrznej technologii do grafiki, czyli Unreal Engine IV. Twórcom zależało jednak na tym, żeby Sea of Thieves bawiło tak samo dobrze na każdym sprzęcie, zwykłym XOS, jak i XOX, laptopie, jak i high-endowym pececie.

Fabuła

Ze względu na specyfikę produkcji Rare, trudno tu mówić o jakiejś konkretnej historii. Bazą dla naszej historii jest piracki setting, natomiast twórcom zależy na tym, żeby każdy gracz tworzył i przeżywał swoją własną historię w tym świecie.

Rozgrywka

Sea of Thieves ma być grą kooperacyjną w otwartym, współdzielonym świecie. Jako piraci, będziemy mogli wraz z kumplami skompletować prawdziwą załogę statku pirackiego, ale będziemy mogli także spróbować szczęścia z napotkanymi, obcymi graczami. Jak na piratów przystało, czekać nas będzie odkrywanie map skarbów, a następnie ich poszukiwanie, będzie można też ścierać się na lądzie i morzu z innymi piratami. Pływanie statkiem będzie wymagało współpracy pomiędzy graczami oraz obsadzenia odpowiednich funkcji na statku. Ale to nie wszystko - większość czynności będzie wieloetapowych i pomimo kolorowej oprawy, dużo tu złożonych patentów, które wymagają sprytu, współpracy i odpowiedniego planowania. Oczywiście w grze pojawią się puzzle i zagadki zw. np. ze starożytnymi świątyniami kryjącymi bogactwa. Ale też bardziej przyciemne (pozornie!) patenty, jak konieczność przytargania zdobytej skrzyni z monetami na statek i ulokowania go w ładowni (albo nawet gdzie indziej, żeby zmylić ew. wrogą załogę graczy dokonującą abordażu). A w tym czasie może wydarzyć się wiele nieprzewidzianych rzeczy. Skarby sprzedawać można potem w portach, albo osobiście z nich korzystać (jeśli są to jakieś unikalne przedmioty, ciuszki, broń itp.).

Gracze będą mogli wykonywać zlecenia dla jednej z kilku Kompanii Handlowych i zwiększać w ten sposób reputację u nich. Za wyższe poziomy reputacji dostaniemy nagrody charakterystyczne dla danej kompanii.

Kariera ducha

Gracze, którzy zginą w trakcie rozgrywki, nie kończą swojej kariery pirata. Zamiast tego zamieniają się w ducha i trafiają do załogi Stasku Widmo. Żeby otrzymać możliwość wskoczenia na prom z powrotem do świata żywych (niczym sam Jack Sparrow), będzie trzeba wykonywać specjalne zadania dla kapitana statku duchów. A to oznacza konfrontację z innymi, żywymi piratami, w których wcielają się inni gracze.

Wymagania systemowe

Twórcy Sea of Thieves opublikowali bardzo szczegółowe wymagania dotyczące możliwości odpalenia gry na PC w różnych konfiguracjach. Poniżej podajemy minimalny i maksymalny wariant, zaś więcej znajdziecie na załączonej grafice producenta.

Minimalne:

  • System operacyjny: Windows 10 z Anniversary Update (1607),
  • Procesor: Intel Core z układem Iris Pro Graphics 6200 lub Iris 540,
  • Pamięć RAM: 4 GB,
  • GPU: zintegrowane (dane powyżej), minimum 1 GB pamięci,
  • Dysk twardy: 60 GB wolnego miejsca, 5400 obr./m.

Dla ustawień Ultra:

  • System operacyjny: Windows 10 z Anniversary Update (1607),
  • Procesor: Intel Core i7-4790 4 GHz lub AMD Ryzen 5 1600 3,6 GHz,
  • Pamięć RAM: 16 GB,
  • GPU: Nvidia GeForce GTX 1080 Ti lub AMD Radeon RX Vega 64, minimum 8 GB pamięci,
  • Dysk twardy: 60 GB wolnego miejsca, SSD

Co jeszcze warto wiedzieć?

  • Rare w trakcie prac nad grą inspirowało się głównie takimi hitami filmowymi jak "Wyspa Skarbów" czy "Goonies"
  • Rozgrywka w Sea of Thieves będzie cross-platformowa, co oznacza, że piraci hulający na pecetach spotkają się z kumplami z Xboxów
  • Nie tylko oprawa w grze jest przesadzoną kreskówkową wersją prawdziwego świata. Również fizyka (choćby lotu kuli armatniej) jest mocno podkręcona

Warto obejrzeć

cropper