John Kodera - wszystko co wiemy o nowym szefie marki PlayStation

John Kodera - wszystko co wiemy o nowym szefie marki PlayStation

3man | 27.12.2017, 12:00

Od 3 października John Kodera jest nowym globalnym CEO dla Sony Interactive Entertainment oraz szefem marki PlayStation. Zebraliśmy dla Was wszystkie dostępne na jego temat informacje oraz wyjaśniamy, co to oznacza dla graczy.

1. Kodera jest w Sony od 1992 roku

Dalsza część tekstu pod wideo

Zgodnie z informacją prasową, Kodera dołączył do Sony w ’92 i znalazł się w dziale planowania i kontroli dla muzycznych urządzeń przenośnych. W 1998 r. został przeniesiony do oddziału w Stanach ds. również planowania i kontroli, ale tym razem urządzeń przenośnych i mobilnych. Został następnie mianowany wiceprezesem kadry managerskiej ds. produktów IT takich jak np. pecety. Później został starszym wiceprezesem działu Strategii Korporacyjnej w Sony Network Entertainment International w roku 2010, a w 2013 mianowano go prezesem.

2. Kodera nadzorował uruchomienie kilku kluczowych usług

Nadzorował start i rozwój usług związanych z PlayStation Network, wliczając w to PS Store, abonament PS Plus, PS Now i mniej dla nas istotne PS Vue, Video i Music. Pracował także blisko z Andrew Housem nad całościowym zarządzaniem biznesowym usług growych i sieciowych, wliczając w to rozwój produktu, strategię biznesową oraz inżynierię sieciową.

3. Inni wysoko postawieni przedstawiciele Sony mają o nim dobre zdanie

Kodera odgrywał kluczową rolę we wzroście usług sieciowych, a w każdym razie tak uważa prezes i CEO całej korporacji Sony, Kazuo Hirai. Ów jest pewien zdolności Kodery:

Jest on managerem naprawdę globalnym, posiadającym zdolność strategicznego rozumienia, siłę przekonywania i nadzwyczajne zdolności przywódcze. Od czasu mianowania go zastępcą prezesa Sony Interactive Entertainment w zeszłym roku, razem z Andrew Housem był odpowiedzialny za całościową strategię biznesową i planowanie produktów. Wraz ze wzrostem ważności usług sieciowych w całej grupie Sony, wierzę że John jest idealnie predysponowany aby budować na fundamentach, które zostawił Andy, i popchnąć usługi growe i sieciowe Sony ku dalszemu wzrostowi i ekscytującemu podążaniu naprzód.

Andrew House dołączył się do tego pochwalnego peanu mówiąc, że Kodera i jego zespól stanowią „klasę światową i wiem, że przyszłość PlayStation jest bardzo jasna”. Oto zaś co mówi sam zainteresowany o objęciu nowej funkcji:

To wielki zaszczyt przyjąć rolę prezesa i CEO; jestem bardzo wdzięczny Kazowi i Andy’emu za zaufanie i wiarę jakie we mnie pokładają. Mam zamiar budować dalej bazując na niesamowitym postępie jaki Andie poczynił wzmacniając markę PlayStation i poszerzając growe i sieciowe usługi i będę dążył do dalszego umocnienia unikalnej wartości propozycji jaką jesteśmy w stanie zaoferować poprzez platformę PlayStation. Nie mogę się doczekać pracy z zespołem Sony Interactive Entertainment i każdym z całej grupy Sony, kontynuowania wzmacniania relacji z naszymi partnerami biznesowymi i dostarczania najlepszych możliwych interaktywnych doświadczeń rozrywkowych jakie tylko PlayStation może zapewnić.

4. Kodera zastępuje Andrew House’a

Andrew (Andy) House dołączył do Sony w roku 1990 i najpierw zajmował się komunikacją korporacyjną w kwaterze głównej Sony. Przeszedł do marketingu i komunikacji w Sony Computer Entertainment w 1995 i miał wkład w start pierwszej PlayStation. Został mianowany prezesem i CEO grupy SCE w 2011, gdzie był odpowiedzialny za ogólnoświatowy biznes PlayStation. Był mocno zaangażowany w strategię i start PlayStation 4, najszybciej sprzedającej się platformy z rodziny PlayStation w historii z ponad 78 milionami sprzedanych dotychczas konsol (wg informacji prasowej, wliczając także ten rok fiskalny). Był także odpowiedzialny za zcentralizowanie strategii usług sieciowych Sony wokół PS Network i nadzorował start PS Now i PS Vue. W 2016 złączył ze sobą SCE i Sony Network Entertainment tworząc SIE. Nadzorował także rozwój i start technologii PS VR.

5. Andrew House odrzucił handheldowy rynek growy

House stwierdził, że globalny potencjał na handheldowe granie w dobie smartfonów jest ograniczone. Powiedział także, że korporacja nie posiada żadnych konkretnych planów współzawodnictwa z Nintendo Switch. „Sprzęt Nintendo jest hybrydą i to jest zupełnie inne podejście i strategia”, rzekł podczas targów Tokyo Game Show. „Nie widzieliśmy tego jako dużej szansy rynkowej”. Sony skupi się więc na dostarczeniu większej ilości produktów i usług „na salony” wliczając w to VR i usługi takie jak PS Vue i Music na PS4. Sony także otworzyło swoje własne studio w zeszłym roku aby tworzyć gry na urządzenia mobilne, nazywa się ono Forward Works. House powiedział, że „poza Japonią i Azją doświadczenie z PS Vita nauczyło nas, że nie było dużego zapotrzebowania na handheldy. Zmiana stylu życia ku dominacji smartfonów jako jednego kluczowego urządzenia, które jest zawsze z tobą, była decydującym czynnikiem”. Wg Kotaku sprzedaż Vity nigdy nie osiągnęła choćby 10 milionów. Jej poprzednik, PlayStation Portable, osiągnął około 80 milionów. Dla porównania: Nintendo DS sprzedał się w 155 milionach egzemplarzy, zaś 3DS już tylko około 70 milionów.

Nieprzypadkowo podałem informacje także na temat poprzednika Kodery, jako że panowie ściśle ze sobą współpracowali i strategia wyznaczona przez Andrew House’a będzie najprawdopodobniej kontynuowana przez Koderę. Wszelkie informacje dotyczące House’a i wypowiedziane przezeń słowa są więc równie ważne co info w sprawie Kodery.

cropper