
For Honor. Zapowiedź
Właśnie trwa otwarta beta For Honor, więc jest to idealny moment na przedstawienie wszystkich informacji o produkcji Ubisoftu. Gra zadebiutuje już na początku przyszłego tygodnia, a ta zapowiedź pozwoli Wam poznać ciekawostki na temat pozycji. Zapraszamy!
Data premiery
For Honor debiutuje jednocześnie na całym świecie. Ubisoft zdecydował się opublikować grę na wszystkich kontynentach 14 lutego i jednocześnie premiera odbędzie się na PlayStation 4, Xboksach One i komputerach osobistych.




Cena, Deluxe Edition, Gold Edition i edycja kolekcjonerska
Ubisoft ponownie zaoferował graczom cztery wydania produkcji, które możemy nabyć w różnych cenach. Standardowe pudełko zostało wycenione na 189-199 zł (PC) lub 228-259 zł (PlayStation 4 i Xbox One).
Zainteresowani mogą również nabyć Deluxe Edition (289 zł na PlayStation 4 i Xbox One), które zawiera:
- Gra For Honor
- Ścieżka dźwiękowa z gry
- Ekskluzywne litografie
- DLC: dodatkowy cios wykańczający
- DLC: 3 ornamenty na hełm
- DLC: premiera do punktów doświadczenia
- DLC: ekskluzywny emblemat
Dodatkowo w sklepach pojawił się Gold Edition (289 zł na PC, 329 zł na PlayStation 4 i Xbox One), które zawiera:
- Gra For Honor
- Season Pass
- DLC: dodatkowy cios wykańczający
- DLC: 3 ornamenty na hełm
- DLC: premiera do punktów doświadczenia
- DLC: ekskluzywny emblemat
Francuzi przygotowali również Edycję Kolekcjonerską (557 zł na PC, 600 zł na PlayStation 4, Xbox One i PC), która zawiera:
- For Honor w Golden Edition
- Kolekcjonerskie pudełko
- 3 hełmy w skali 1/3 z metalu
- Ekskluzywna litografia
- Soundtrack na płycie
- Season Pass
Zamawiając tytuł przed premierą gracze otrzymają dodatkowo 3 ekskluzywne stroje dla bohaterów.
Lokalizacja
For Honor będzie dostępny z polskimi napisami.
Proces powstawania
For Honor jest przygotowany przez Ubisoft Montreal, jednak za wersję na komputery osobiste odpowiada Blue Byte (ekipa znana z między innymi serii The Settlers). Gra została ujawniona oficjalnie na E3 2015, jednak pierwsze plotki o powstawaniu pozycji pojawiły się już na początku 2015 roku – według przecieków Francuzi postanowili stworzyć swoją wersję Dark Souls. Jak się później okazało, deweloperzy choć postawili na wymagającą walkę, to jednak skupili się na innej skali pojedynków.
Frakcja i bohaterowie
W For Honor występują trzy frakcje i każda walczy o dominacje na regionie Ashfeld. To miejsce aktualnie należy do Rycerzy, którzy po krwawym zwycięstwie, uczynili ziemię swoim domem. W dniu premiery Ubisoft pozwoli graczom wcielić się w czterech przedstawicieli każdej rasy. Tak prezentują się szczegóły:
Rycerze
Rycerze zostali wysłani w nowy region przez Żelazny Legion i po wielu wyjątkowych zwycięstwach, zostali panami Ashfeld. To nie jest przypadek, że dzielni wojownicy postanowili podbić tę ziemię, ponieważ wierzą, że w tym miejscu niegdyś dowodziło Wielkie Imperium – poprzednicy Żelaznego Legionu. Przez wiele lat Rycerze nie musieli martwić się o byt i cieszyli się błogą egzystencją bez większej organizacji. Jednak ostatnie wydarzenia i ataki sprawiły, że Apollyon postanowił zjednoczyć braci i często nawet siłą podporządkował sobie współtowarzyszy broni. Aktualnie Rycerze odpychają siły Wikingów oraz Samurajów, ale wielka wojna dopiero nadciąga.
Postacie:
- Strażnicy - to wszechstronni rycerze, którzy na pole bitwy ruszają ze swoimi budzącymi szacunek długimi mieczami. W swoim stylu walki uwzględniają w równej mierze obronę, jak i atak, dzięki czemu łatwo się nimi gra. Stanowią świetny wybór dla nowych graczy, ponieważ dysponują szeroką paletą podstawowych umiejętności.
- Poziom trudności: niski
- Elastyczny styl walki
- Nieskomplikowana strategia
- Pogromcy - to potężnie opancerzeni wojownicy uzbrojeni w ogromne kiścienie. Wytrącają przeciwników z równowagi i pokonują ich za pomocą rozmaitych umiejętności obronnych oraz mogących trwać w nieskończoność ataków.
- Poziom trudności: średni
- Defensywny styl walki
- Tryb obronny z automatycznym blokowaniem
- Rozjemcy - są szybcy, zwinni i śmiercionośni. Wykorzystują sztylety do wywoływania u wrogów krwotoków, a ograniczony zasięg rekompensują sobie wysoką mobilnością pozwalającą na kontrataki i szybkie ucieczki.
- Poziom trudności: średni
- Styl walki oparty na kontratakach
- Niewielki zasięg, wielka mobilność
- Egzekutorzy to połączenie ciężkiego z awanturniczym bohaterem. Mocny i zarazem skuteczny w grze z kontrataku.
- Poziom trudności: trudny
- Doskonały w kontratakach
- Dobry w blokowaniu rywali
Wikingowie
Wikingowie nie poradzili sobie w wielkiej wojnie z rycerzami i najpotężniejsi mężowie musieli uciekać ze swoich rodzinnych stron – teraz powracają u chcą wyrównać warunki. Ich najważniejszą misją jest odzyskanie starożytnej siedziby na północy: Valkenheimu. Setki klanów Wikingów postanowiło zjednoczyć siły i wspólnie odebrać królestwo, jednak nie jest wielkim sekretem, że dowódcy poszczególnych formacji wciąż ze sobą rywalizują i z tego powodu z łatwością można wyczuć napiętą atmosferę wśród władców mórz.
Postacie:
- Drengrowie - to typowi wojownicy Wikingów. Krążą po polach bitwy z dużymi toporami duńskimi, wyprowadzając ogłuszające ciosy i zadając ogromne obrażenia.
- Poziom trudności: niski
- Styl walki oparty o unieruchomienie wroga
- Ciosy zadające potężne obrażenia
- Dróttinnowie - Powolni oraz silni, uderzają mocno i sami są w stanie przyjąć wiele ciosów. Ataki dróttinnów mają ograniczony zasięg, lecz posiadają właściwości obronne, dzięki czemu wojownicy ci mogą polegać na kontratakach i nie mają problemu z wymianą ciosów.
- Poziom trudności: średni
- Styl walki oparty o kontrataki
- Krótki zasięg
- Berserkowie - to przerażające wikińskie maszyny śmierci. Łączą oni swoje umiejętności ofensywne w zestawy ataków, a ich mogące ciągnąć się bez końca serie ciosów można rozpocząć na rozmaite sposoby.
- Poziom trudności: wysoki
- Agresywny styl walki
- Szybkie ataki o małym zasięgu
- Walkiria – jest wszechstronną wojowniczką. To bardzo elastyczna bohaterka i bardzo dobra w wybijaniu przeciwnika z równowagi.
- Poziom trudności: średni
- Trzyma wrogów na dystans
- Złożone kombinacje ataków
Samuraje
Samurajów los nie oszczędzał. Wciąż krążą w świecie legendy o wybitnym cesarzu i utraconej przez morze i ogień ojczyźnie, jednak nikt tak naprawdę nie wie, co tak wydarzyło się w ich rodzinnych stronach. Teraz powracają, jednak ciągłe nękania ze strony Rycerzy sprawiają, że Samurajowie nie mogą w pełni rozkwitnąć. Ostatnie dziesięciolecia spędzili aklimatyzując się na bagnistych wzgórzach nazwanych Myre – to właśnie w tym miejscu szkolą swoje umiejętności, bo choć oponenci mają przewagę liczebną, to jednak wielkie zdolności Samurajów pozwala im rywalizować z przeciwnikami.
Postacie:
- Kensei - to wszechstronni samuraje uzbrojeni w no-dachi. Są powolniejsi od innych jednostek, mają jednak większy zasięg w zwarciu. Posiadają ciekawe umiejętności obronne i wyprowadzają niszczycielskie ataki.
- Poziom trudności: średni
- Elastyczny styl walki
- Duży zasięg w zwarciu
- Shugoki - są kolosami skupiającymi się na niszczących uderzeniach. Wysoki poziom zdrowia oraz pasywna postawa nieprzerywalności zapewniają im możliwość przyjęcia większej liczby ciosów oraz swobodę ataków. Dzięki swoim potężnym kanabo doskonale radzą sobie z grupami przeciwników, lecz poruszają się i atakują bardzo wolno.
- Poziom trudności: niski
- Styl walki oparty o unieszkodliwienie
- Silne ciosy
- Orochi - to bardzo zwinni samuraje walczący kataną. Dysponują oni solidną mieszanką zdolności ofensywnych i kontrataków, wymagają jednak sporych umiejętności i wyczucia czasu od gracza, który zechce przejść nimi do defensywy.
- Poziom trudności: wysoki
- Skrytobójczy styl walki
- Technika kontrataku
- Nobushi - to ciekawa bohaterka trzymająca dystans od przeciwnika i jednocześnie zadająca mu irytujące ataki.
- Poziom trudności: trudny
- Dobra kontrola stref
- Najdłuższy atak
Wojny Frakcji
Ubisoft zdecydował się przygotować wielką multiplatformową rozgrywkę. Na początku zabawy każdy zawodnik wybiera frakcje, dla której chce zdobywać punkty (Rycerze, Samuraje, Wikingowie), a następnie wszystkie uczynki są nagradzane punktami. Zdobyte zasoby można przeznaczać na Wojny Frakcji – gracze decydują o starciach w regionach i mogą dzięki temu zdobywać specjalne przedmioty dla wojowników.
Kampania
W For Honor pojawi się pełnoprawna kampania, którą można ukończyć w pojedynkę lub we współpracy z drugim gracze. Deweloperzy postanowili przedstawić opowieść przed wybuchem wielkiego konfliktu Rycerzy, Samurajów oraz Wikingów. Podczas przygody zainteresowani wcielą się w przedstawiciela każdej z frakcji i przeżyją najistotniejsze wydarzenia prowadzące do wybuchu wojny. W trakcie kampanii nie zabraknie ważnych wydarzeń – szturmowania zamków, czy też pokonywania potężnych bossów.
W historii poznamy losy:
- Orochiego – błyskotliwy skrytobójca prowadził dostatnie życie, ale przez swój zbyt długi język został aresztowany. Na szczęście ma wielu sprzymierzeńców, którzy postanowili mu pomóc i w efektowny sposób wyprowadzić go z więzienia.
- Drengera – ten wielki i potężny wiking nie może już patrzeć na rozlew krwi wśród swoich braci, więc postanawia za wszelką cenę doprowadzić do pokoju. Jego celem jest zjednoczenie klanów i pokazanie im prawdziwych wrogów.
- Strażnika – jeden z najzdolniejszych rycerzy młodego pokolenia z Żelaznego Legionu. Nie tylko charakteryzuje go szlachetność i odwaga, ale ma również zadatki na prawdziwego bohatera. Po wielu bezcelowych bitwach, Strażnik postanowił poszukać prawdziwego celu życia i trafił do Ashfeld, gdzie spotkał Legion Czarnego Kamienia.
Tryby sieciowe
W dniu premiery gra otrzyma pięć trybów, ale kolejne pojawią się w produkcji w ramach bezpłatnych aktualizacji:
- Dominacja – zmagania 4 vs. 4, podczas których należy przejmować punkty, rywalizować z armią prowadzoną przez sztuczną inteligencję oraz opanowywać kolejne obszary. Gdy drużyna uzyska 1000 punktów, musi wybić przeciwników (w tym momencie zostają wyłączone respawny).
- Pojedynek – rywalizacja 1 vs. 1 do trzech zwycięstw. Brak odrodzeń.
- Potyczka – pojedynki 2 vs. 2 do trzech zwycięstw. Za każdym razem bohaterowie pojawiają się w innej części mapy, areny są pełne pułapek, a autorzy wyłączyli respawny.
- Eliminacja – walka 4 vs. 4 do trzech zwycięstw. Twórcy nie zezwalają na odrodzenia, więc od początku zespoły muszą bardzo rozważnie atakować oraz bronić każdego członka formacji.
- Bitwa – wielkie bitwy, podczas których należy zabijać wrogich bohaterów.
Season Pass i DLC
For Honor to druga produkcja z katalogu Ubisoftu, która prezentuje nowy styl rozwoju – pierwsza to Rainbow Six: Siege. Twórcy postanowili zaoferować pełnoprawny Season Pass, który zawiera:
- 6 nowych bohaterów (każdy prezentuje unikalny styl walki)
- 6 elitarnych strojów dla nowych bohaterów
- Ekskluzywna emotka dla wszystkich bohaterów
- 3 ekskluzywne skrzynie ze sprzętem
- 30-dniowy status Championa (zwiększa XP dla Ciebie oraz Twoich znajomych)
Cała dodatkowa zawartość (bohaterowie i bronie) będzie również dostępna dla graczy bez Przepustki Sezonowej, ale klienci Season Passa otrzymają całą zawartość wcześniej. Po wyznaczonym terminie zawodnicy będą mogli nabyć elementy za prawdziwą lub wirtualną (zdobywaną w grze) gotówkę. Wszystkie tryby oraz mapy będą dostępne w grze za darmo.
Pierwszy rok dodatkowej zawartości został podzielony na trzy sezony – w każdym trafi do gry dwójka bohaterów oraz jedna mapa. Jednocześnie studio będzie rozwijać pozycję przez kolejne rozszerzenia.
Przeczytaj również






Komentarze (32)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych