Roger Żochowski Roger Żochowski 29.08.2015
Samsung wchodzi do gry i ogłasza GameFly Streaming. Gry AAA w Twoim telewizorze
3548V

Samsung wchodzi do gry i ogłasza GameFly Streaming. Gry AAA w Twoim telewizorze

Pamiętacie jeszcze taki serwis jak OnLive? W Polsce nie cieszył się on zbyt dużą popularnością. Teraz firman Samsung będzie się starała zapełnić tę lukę. Wszystko za sprawą usługi GameFly, która pozwala Wam zagrać na telewizorze w duże tytuły AAA.

GameFly Streaming to usługa, która zapewnia użytkownikom telewizorów Samsung Smart dostęp do gier bez konieczności posiadania konsoli, peceta i fizycznych nośników. Wszystko działa przez strumieniowe przesyłanie gier przez internet. W miniony piątek Samsung zaprosił nas na prezentację usługi na Stadion Narodowy w Warszawie. Mogliśmy zobaczyć jak zabawa sprawdza się w praniu, czy nie ma lagów, jaka jest potrzebna szybkość łącza i ile kosztować będzie subskrypcja.

Póki co usługa oferowała 42 pozycje. Nie są to gry najnowsze, ale widać, że takie tytuły jak Batman Arkham Origins, Lego Batman 3, GRID 2, WRC4, Hitman Absolution czy Alan Wake American Nightmare, celują w gusta bardziej wymagających graczy. Poruszanie się po menu usługi za pomocą gamepada jest bardzo intuicyjne - mamy dość jasny i klarowny podział na gatunki gier. Wyścigi, gry akcji, sportowe, rodzinne. Wszystko wgrywa się bardzo szybko i po wybraniu interesującej nas gry przechodzimy bez problemów do menu głównego danego tytułu.

Użytkownicy GameFly Streaming mają do dyspozycji pakiety gier. Należą do nich „Pakiet Hardcore”, z takimi grami jak Mafia 2 czy Red Faction, „Pakiet Lego” z trzema częściami Batmana i Władcą Pierścieni, a także pakiet „All Around”. Miesięczny abonament wynosi 34,99 PLN za „Pakiet Hardcore”, 34,99 PLN za „Pakiet Lego” i 29,99 PLN za pakiet „All Around”. Każdy użytkownik może skorzystać z 10 darmowych minut próbnej gry. Usługa jest dostępna na telewizorach Smart TV 2015 (J5500 i wyższe modele) oraz Smart TV 2014 (H5500 i wyższe modele). Póki co nie ma w planach subskrypcji trwających dłużej niż miesiąc, ale w przyszłości może się to oczywiście zmienić. Opłaty dokonujemy za pośrednictwem systemu Samsung Checkout. Wystarczy wpisać dane karty kredytowej, tudzież połączyć konto z PayPalem.

Mnie osobiście biblioteka dostępnych tytułów nie porwała, ale za niespełna 100 złotych dostajemy dostęp do całkiem pokaźnej ilości gier. Dla osób, które z jakiś powodów nie miały okazji zagrać w te produkcje, jest to ciekawa alternatywa. Aby jednak usługa mogła odnieść sukces, potrzebne jest systematyczne uzupełnianie listy gier o nowe tytuły. Samusng już teraz obiecuje, że w szybkim czasie oferta zwiększy się do 80 pozycji. Warto też zauważyć, ze zestaw gier będzie ruchomy. Produkcje, które nie będą się cieszyły zbytnią popularnością zostaną z czasem zastąpione innymi. Aby dobrze bawić się w jakości HD będziemy potrzebowali łącza o przepustowości około 8-10 Mb/s. W przypadku SD wystarczą nam 4 Mb/s. Najlepiej jeśli TV będzie podłączony to Internetu kablem, nie przez Wi-fi. Rekomendowane pady, dzięki którym będziemy mogli zagrać w samsungowej Chmurze to między innymi Logitech F310, F710 oraz bezprzewodowy pad do Xboksa 360. 

A jak to wszystko prezentuje się w praniu? Całkiem nieźle. 720p i 30 klatek na sekundę to przyzwoita jakość jak na granie za pośrednictwem streamingu. W grach przygodowych i wyścigach minimalne opóźnienia związane z przesyłaniem sygnału były akceptowalne. Naprawdę grało się bardzo przyjemnie. Jednak w tytułach, które wymagają większej precyzji zapewne byłoby to problematyczne. Mowa tu o wszelakich shooterach czy choćby Pro Evo. Turniejowych graczy Samsung GameFly na chwilę obecną raczej nie zainteresuje. Podczas transmisji zdarzało się też, że wyskoczył jakiś piksel czy zniekształcił się lekko obraz. Trzeba pamiętać, że to granie "na żywo". Jakościowo póki co wciąż gorsze od klasycznego grania na konsoli, ale dającego na tyle frajdy, by usługą zwrócić uwagę graczy. Miałem jednak wcześniej kontakt z OnLive i wydaje się, że usługa Samsunga prezentuje się znacznie lepiej. I jeśli będzie rozwijana tak jak to obiecuje koreańska firma, może w przyszłości trochę namieszać. 

GameFly to w tej chwili zdecydowanie najlepsza cloud gamingowa usługa działająca na telewizorach klasy Smart na naszym rynku. Ciekawi mnie jak Samsung połączy to z PS Now, w którym wielu widzi przyszłość naszej branży.

Na sam koniec rozegraliśmy turniej w WRC4. Ku mojemu zdziwieniu zająłem pierwsze miejsce wyprzedzając Piotrka Gmerka z serwisu hdtvpolska o ponad 5 sekund. Widać namiętne cioranie w Colina za małolata nie poszło na marne :)

Tagi: gamefly streaming samsung