Roger Żochowski Roger Żochowski 30.01.2019
Resident Evil 2 - poradnik, solucja, sejfy, szopy, szafki, zagadki, trofea, bronie, tryby
Spis treści
14557V

KAMPANIA - OPIS PRZEJŚCIA:: Laboratorium - fioletowy poziom uprawnień i sadzonka 43 - Resident Evil 2 - poradnik, solucja, sejfy, szopy, szafki, zagadki, trofea, bronie, tryby

Laboratorium - fioletowy poziom uprawnień i sadzonka 43

Po przejściu przez korytarz w końcu trafimy Westybulu (Lobby), gdzie można zapisać stan gry, skorzystać ze skrzyni i zebrać zielone zioło i proch. Drzwi prowadzące na mapie i południe są na razie zamknięte za jakiś czas otworzymy ten skrót. Udajemy się więc do drzwi na wprost wejścia do Westybulu.

Trafimy do Pokoju okazań (Presentation Room). Tutaj na szybie zobaczymy zwłoki w kombinezonie z fioletową wkładką do bransoletki, która jest nam niezbędna by otworzyć przejście do Wirusa G. Zdobycie jej nie będzie jednak łatwe.

Z komputera nieopodal nie możemy na razie skorzystać, więc otwieramy kolejne suwane drzwi i ruszamy długim korytarzem do Sterowni szklarni (Greenhouse Control Room). Trafimy na zupełnie nowy rodzaj zombie - pokrytego roślinami bluszczowego zombie. Tutaj standardowe metody walki nic nie dają, więc aby unieszkodliwić wroga trzeba celować w pomarańczowe bąble na jego ciele. Gdy uda nam się wszystkie zniszczyć przeciwnik padnie na ziemie. Niestety pozostawienie go w takim stanie sprawi, że za jakiś czas zombie wstanie i znów bedzie nas nękał. Jeśli chcemy takiego delikwenta zabić gdy upadnie na ziemi trzeba spalić go miotaczem ognia.

W tej lokacji warto pozbyć się tak obu zombiaków, gdyż będziemy tedy przechodzić przynajmniej kilka razy. po zebraniu wydajnego prochu z półki ruszamy do wspomnianej Sterowni szklarni (Greenhouse Control Room).  Po prawej stronie mamy duży monitor i konsole (1), na której niedługo będziemy mogli wpisać kody i odblokować wejścia zaznaczone na wielkim ekranie kłódką jako zamknięte. Na razie zabieramy granat błyskowy (2) i wyciągamy pusty pojemnik do rozpylania (Dispersal Cartridge) z konsoli przy szybie (3). Z jego pomocą będziemy mogli zniszczyć sadzonkę 43.

Ruszamy dalej do szklarni (Greenhouse), w której roi się od bluszczowych zombie. My jednak udajemy się w lewo wąską ścieżką wprost do laboratorium (Drug Testing Lab), zbierając po drodze czerwone zioło. 

Na miejscu znajdziemy duży pojemnik z prochem na stole oraz granat obok ciała w skafandrze (nie bójcie się, nie ożyje). W pomieszczeniu jest też notka (Herbicide Synthesis File), która jest tak naprawdę instrukcją do stworzenia substancji chwastobójczej.

Mamy już pojemnik do rozpylania, teraz musimy wlać do niego substancję oraz schłodzić ją. Niestety maszyna (drug testing machine), w której moglibyśmy użyć pojemnika jest zamknięta. Na urządzeniu są symbole, które trzeba wpisać do konsoli w sterowni szklarni, ale cześć z nich jest starta, więc nie poznamy tu całego kodu.

Wracamy do szklarni (Greenhouse) i udajemy się w miejsce zaznaczone na mapie uważając po drodze na bluszczowe zombie. Na pokrywie do włazu zobaczymy kod składający się z czterech symboli.

Należy go zapamiętać, wrócić do sterowni szklarni (Greenhouse Control Room), wpisać na konsoli i zatwierdzić przyciskiem Enter. Otworzymy w ten sposób właz z drabiną do podziemi - dokładnie ten sam, na którym był napisany kod. 

Schodzimy po drabinie na dół. W ciemnych zakamarkach pomieszczenia znajdziemy na stoliku mapę podziemi B2 oraz duży pojemnik prochu.

Gdy wejdziemy do kolejnego pomieszczenia zauważymy krwawe ślady. To znak, że w pobliżu czyhają lizacze. Na razie udajemy się do dużego pomieszczenia z lezącymi na ziemi zombiakami (serwerownię omijamy bo jest zamknięta). W zadnym wypadku nie skręcajcie korytarzem w prawo, bo nie dość, że zaatakują was lizacze, to jeszcze wstające z ziemi umarlaki.

Najpierw strzelamy w głowy lezącym trupom, aby ich wyeliminować. Na razie pomijamy konsolę w ścianie z napisem MURF, bo nic nie możemy przy niej zrobić. Wrócimy tu za jakiś czas gdy zdobędziemy modulator sygnału. Gdy pozbędziemy się zombie zbieramy naboje do shotguna/granatnika, zielone ziółko oraz Statuetkę (Trophy).

Gdy przekręcimy ją do góry nogami, na spodzie znajdziemy drugi kod. Na razie jednak udajemy się w prawo, aby otworzyć skrót do Westybulu (Lobby).

Laboratorium niskich temperatur (Low-temp testing lab) jest na razie zamknięte, więc biegniemy wprost na klatkę schodowa uważając na dwa lizacze. Wspinamy się po schodach na samą górę walcząc po drodze z zombiakami.

W końcu dotrzemy do małego magazynu z kolejnym zombie. Po jego wyeliminowaniu ruszamy w lewo zbierając wydajny proch z ziemi i naboje do broni podstawowej z szafki. W panelu w ścianie wyjmujemy modulator sygnału (Signal Modulator). Na małym niebieskim krześle znajduje się również notatka, która radzi jak walczyć z bluszczowymi zombie.

Teraz otwieramy z zasuwy drzwi odblokowując przejście do Westybulu (Lobby), gdzie możemy zapisać stan gry.

Teraz warto zrobić jedno poboczne zadanie. Musimy wrócić całą drogę przez Szyb główny (Main Shaft), recepcję (Reception), minąć Kawiarnię (Cafeteria) i udać się do Pokoju wypoczynkowego (Nap Room).

Ustawiamy się przy ścianie z konsolą i używamy modulatora sygnału (wybieramy urządzenie w ekwipunku) ustawiając częstotliwość na panelu na MUF (drugie "okienko"). Teraz musimy operować prawą i lewą gałką, aby doprowadzić do tego, by dwie linie dźwięku nałożyły się na siebie.

To przywróci zasilanie w okolicy, zapalą się też światła. Dzięki temu otworzą się kapsuły sypialne w poniszczeniu. Z tej pierwszej zabierzemy ostatnią torebkę rozszerzającą ekwipunek o dwa sloty.

Jeśli zajrzymy głębiej na półce zlokalizujemy też kolejną maskotkę szopa do odstrzelenia.

Otworzy się także kapsuła z doktorem Li (to jego ręka wystawała z kapsuły), którego trzeba będzie posłać do piachu. W jego zakrwawionej kapsule znajdziemy notatkę, którą doktor zostawił przed śmiercią.

Teraz wracamy całą drogę z powrotem do Westybulu (Lobby) i udajemy się przez pokój okazań do Sterowni szklarni (Greenhouse Control Room). Na konsoli z monitorem wpisujemy drugi kod, który był zapisany na spodzie statuetki.

W ten sposób w laboratorium (Drug Testing Lab) otworzy się zamknięta wcześniej maszyna, w której możemy zmieszać środek chwastobójczy. Udajemy się właśnie do laboratorium, wkładając do automatu do mieszania próbek (Dispersal Unit) pojemnik do rozpylania (Dispersal Cartridge). Czeka na nas kolejna zagadka.

Aby rozwiązać łamigłówkę musimy wypełnić próbkę po lewej stronie substancją w taki sposób, aby jej ilość zatrzymała się na czerwonym pierścieniu. Mamy do dyspozycji trzy próbówki, każda o innej pojemności. Patrząc od lewej - pierwsza jest największa, druga średnia a trzecia najmniejsza. 

Zielony przycisk służy do przelewanie substancji z próbki środkowej do tej po lewej stronie. Z pomocą pozostałych przycisków zamienimy miejscami próbówki - czerwony zamieni pierwszą z drugą, z kolei niebieski drugą z trzecią. W przypadku gdy nie chcecie tracić czasu na szukanie kombinacji poniżej znajduje się rozwiązanie zagadki. Należy wciskać guziki w następującej kolejności: 

  • czerwony
  • zielony
  • niebieski
  • czerwony
  • zielony
  • niebieski
  • czerwony
  • zielony

Gdy przechodzimy grę drugi raz w trybie scenariusza B [2nd run] kolejność wciskania przycisków jest inna, znacznie trudniejsza i wygląda następująco:

  • niebieski
  • czerwony
  • zielony
  • czerwony
  • niebieski
  • czerwony
  • niebieski
  • zielony
  • niebieski
  • czerwony
  • zielony

Teraz wracamy do podziemi B2 - możemy to zrobić otwartym skrótem w Westybulu (Lobby), ale szybciej będzie skorzystać z włazu w szklarni (Greenhouse). W podziemiach kierujemy się do pomieszczenia oznaczonego na mapie jako Hol (Lounge), pamiętając, że jeśli nie rozprawiliśmy się z dwoma lizaczami dalej będą tu grasować.

Podchodzimy do konsoli przy ścianie (za stołem gdzie znaleźliśmy statuetkę z kodem) i używamy modulatora sygnału ustawiając tym razem częstotliwość na MURF. Kolejny raz czeka nas kręcenie gałkami, aby obie linie naszły na siebie.

Przywrócimy w ten sposób zasilanie w podziemiach oraz otworzymy drzwi do Serwerowni (Server Room) i Laboratorium niskich temperatur (Low-Temp Testing Lab). Pamiętajmy, aby zabrać z powrotem modulator, bo jeszcze się nam przyda. Udajemy się najpierw do Serwerowni (Server Room), gdzie znajdziemy maszynę do pisania, skrzynkę na przedmioty, nóż, wydajny proch oraz amunicję do miotacza ognia/iskrownika.

Następnie ruszamy do Laboratorium niskich temperatur (Low-Temp Testing Lab) po drugiej stronie podziemi B2 tuż przed klatką schodową prowadzącą do Westybulu. Tutaj możemy na komputerze poczytać maile doktora Li i zgarnąć proch.

W pomieszczeniu znajduje się również urządzenie (Cooling Terminal), do którego musimy włożyć pojemnik do rozpylania ze zmieszana substancją, aby ją schłodzić. Otrzymamy pojemnik do rozpylania ze środkiem chwastobójczym (Dispersal Cartridge full of Herbicide).

Teraz wracamy do Sterowni szklarni (Greenhouse Control Room) wybierając drogę drabiną przez właz i szklarnię (1) lub klatką schodową prowadzącą do Westybulu (2).

Wkładamy schłodzony pojemnik z mieszanką do konsoli widocznej na zdjęciu. To zabije część roślin w szklarni a tym samym spowoduje opadniecie na ziemię naukowca w żółtym kombinezonie, który trzymał fioletową wkładkę dostępu. 

Teraz ruszamy do szklarni (Greenhouse) w miejsce oznaczone na mapie, zbierając niedaleko ciała naukowca niebieską roślinkę oraz fioletową wkładkę do bransoletki (Upgrade Chip to Senior Staff). Po drodze będziemy musieli zmierzyć się z bluszczowymi zombiakami a gdy zgarniemy wkładkę pojawi się na dodatek Tyrant. 

 

Tagi: Capcom Resident Evil 2 (2019)

Spis treści