Split Fiction - Rozłam: Rozdzielone, finał gry, zakończenie
Rozdzielone w rozdziale Rozłam w Split Fiction.
Ostatni rozdział rozpoczniesz grając osobno, choć każda z osób będzie się widzieć w swoich światach.
Najpierw stań na mechanizmach wysyłających fale energetyczne, potem skorzystaj z linek. W miejscu ze skrzynią jako Mio przesuń ją pod przepaść, aby Zoe mogła skoczyć na podest.
Z niego otworzy Mio drogę dalej. Po zjechaniu po wodzie do miejsca, w którym Mio może sterować mechanizmem i gryźć, jako Zoe stań przy przewodach, aby wyłączyć tarczę.
Zoe widzi je jako kwiaty. Przy badylach Zoe musi przeskoczyć nad nimi, a Mio w tym momencie użyć maszyny. Kawałek dalej stańcie oboje na płytach (Zoe musi patrzeć na ekran Mio, aby ją odnaleźć).
Przy płycie na wodę Zoe musi podsunąć platformę Mio, a potem przejść na nią. Uważaj na elektryczne elementy, aby przeskoczyć przez ten drugi, zeskocz w lewo na wentylację.
Potem aktywuj wajchę i na górze chwyć za armatę. Rozwal czerwone drzwi z prawej strony. Jako Zoe nalej do rybki wody. Patrz na ekran po prawej stronie i strzel w linkę jako Zoe, gdy ryba będzie tuż nad ogniem.
Dzięki temu wylejesz wodę, a Zoe przejdzie dalej. Gdy Rader rzuci samolotem, zacznij zmieniać plansze tak, aby unikać przeszkód. Przy przepaści płyńcie wodą, a potem złapcie się samolotu za pomocą linki.
Następnie znowu spotkasz Radera po przeskoczeniu nad przeszkodą. Omijaj kolejne z nich (przy ostatnich kwadratach musisz zmieścić się na samym dole).
Potem rozpoczniesz walkę z Raderem. Omijaj kolejne przeszkody, skacząc i najczęściej wykonując zwrot w bok lub do tyłu. Gdy zauważysz wielki glicz na arenie, złap się go jak najszybciej i naciskaj trójkąt.
Rader przerwie tę czynność, więc w kolejnej fazie walki znowu złap szybko za glicz, a otrzymasz broń palną. Strzelaj w niego, manualnie celując, a finalnie skończysz pierwszą fazę pojedynku.
W drugiej fazie walki światy zostaną rozdzielone. Gdy Rader uderzy w Mio, szybko wykonaj zryw w dół, a znajdziesz tam przeszkody, dzięki którym możesz kontynuować podróż.
Teraz przy smokach otwórz paszcze jako Zoe, a potem aktywuj komputer jako Mio, aby Zoe mogła przejść dalej. Przy skorupach żółwia Zoe musi na nie wskakiwać, natomiast Mio znajdować się wyłącznie na taśmie. Skaczcie dalej w tym samym czasie.
Następnie wskakuj na górę do kolejnego glicza. Zaczniesz walkę z Raderem i innymi światami. Na początku skacz po liściach i idź za nimi, aby nie wpasć do piranii. Gdy zauważysz krople wody, unikaj ich za wszelką cenę, bo umrzesz.
Potem spadniesz do miejsca, gdzie znowu powalczysz z antagonistą. Będzie miał miecz, więc przeskakuj nad cięciami, a gdy uderza w ziemię, wykonaj tylko zryw, a potem przeskocz nad falą ognistą, aby nie otrzymać obrażeń.
Po wyciągnięciu glicza otrzymasz miecz do dyspozycji. Uważaj na lasery, a także rakiety, wykonuj zrywy w przerwie od posyłania cięciw. W kolejnej lokacji musisz dobić wroga, a gdy przejdziesz do zimowej, rozpoczniesz trzecią fazę walki.
W niej Zoe musi tupać na czerwony element, potem na zielony, gdy Mio będzie na obiekcie, a następnie na pomarańczowe płyty, dzięki czemu na nie wskoczysz. W miejscu ze skrzyniami Zoe musi uderzać w te brązowe.
Jako Mio bądź cierpliwy, aby nie wskoczyć pod spadające skrzynie po prawej stronie - w takim przypadku zginiesz.
Potem jako Mio przesuwaj tableta w prawo lub lewo, aby otwierać Zoe drogę dalej. Gdy Zoe będzie na linie, nie przesuwaj je od razu w prawo, gdy widzisz że silniki działają. Potem wyhamuj obiekt, aby Zoe weszła wyżej.
Przy beczce i szkle po prawej stronie przechyl tablet maksymalnie w prawo i rozwal szybę. Przy wagonikach przesuń obiekt w lewo, potem idź w prawo. Zoe musi przeskakiwać nad elementami i spadać na wagonik. Przy laserach przesuwaj je tak, aby Zoe mogła wskakiwać do góry w lewo lub prawo.
W ostatniej fazie walki z Raderem unikaj przeszkód, a gdy będzie smok, biegnij w lewo jedną postacią, drugą w prawo, aby aktywować glicz. W trakcie niego strzelaj we wroga i omijaj pozostałych przeciwników, skacząc nad nimi lub strzelając z broni.
Uważaj na kraba, który posyła metalowe obiekty w Twoją stronę - musisz czekać, aż spadną poza obszar walki. Finalnie jednak Rader padnie na dobre.