Sherlock Holmes Chapter One - poradnik i solucja. Fabuła, śledztwa, zadania, walka, dowody, lokacje, wybory - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Sherlock Holmes Chapter One - poradnik i solucja. Fabuła, śledztwa, zadania, walka, dowody, lokacje, wybory

Sherlock Holmes Chapter One: Walka, podstawowe ruchy i sztuczki

Mateusz Wróbel | 15.11.2021, 22:00

Sherlock Holmes Chapter One: Walka, podstawowe ruchy i sztuczki

Może wydawać się, że w Sherlock Holmes Chapter One zabraknie walki albo odegra ona naprawdę znikomą rolę. Nic podobnego, ponieważ wschodni zespół Frogwares przygotował z ogromną starannością system walki i często zachęca nas do korzystania z niego.


Już w tym momencie warto powiedzieć sobie, że podstawy starć z przeciwnikami poznasz na komisariacie policji. Trafisz do niego poznając wątek główny, a po pierwszym skorzystaniu z archiwum zagadaj do policjanta-recepcjonisty, który poprosi Cię o przejście szkolenia.


Na samym początku trzeba zaznaczyć, że możesz eliminować wrogów albo próbować ich obezwładniać. Choć może wydawać się, że ma to mały wpływ na rozgrywkę, tak nie jest, ponieważ znacząco odbija się na relacji z Johnem będącym w pewien sposób połączonym z Sherlockiem. Warto więc starać się wykonywać tę drugą opcję.

Sherlock Holmes Chapter One: Walka, podstawowe ruchy i sztuczki

Mówiąc o niej trzeba zwrócić uwagę na to, że musisz obezwładniać wrogów w specjalnej mini-grze. Korzystając ze spowolnienia czasu strzel w pierwszej kolejności w ich czuły punkt (np. buteleczkę przypiętą przy ciele lub kapelusz), aby zdezorientować oponenta. Jeśli któryś z nich jest opancerzony, to musisz w pierwszej kolejności zniszczyć płytki pancerzu na ramieniu i nodze, a dopiero potem zniszczyć hełm.

Sherlock Holmes Chapter One: Walka, podstawowe ruchy i sztuczki

Po wykonaniu jednej z dwóch wymienionych wyżej czynności (dochodzi do tego także trzecia, czyli niszczenie otoczenia, a co za tym idzie, wybijanie wrogów z równowagi - rzeczone elementy również są oznaczone żółtym kolorem podczas spowolnienia czasu), dochodzi do obezwładnienia wroga. To, ile czasu nie będzie się mógł pozbierać jest wyrażane żółtym kółkiem, stopniowo się zmniejszającym. Jeśli w tym czasie nie podejdziesz do niego i nie wykonasz prostej sekwencji QTE, wróg wróci do walki.


Pamiętaj, że podczas obezwładniania wrogów inni nie mogą Cię ranić, więc warto po prostu do nich podchodzić i usuwać ich z walki.


Ponadto, w trakcie walki możesz użyć także noszonego przez siebie prochu (po użyciu musisz odczekać około minutę, aż zostanie uzupełniony), którym zasypiesz oczy wrogom (na tych, którzy mają hełmy, to nie działa - musisz najpierw je zniszczyć, aby nałożyć na opancerzonych wrogów takowy efekt!). Dzięki temu, podobnie jak w powyżej wymienionych przykładach, zdezorientujesz ich na pewien czas.

Sherlock Holmes Chapter One: Walka, podstawowe ruchy i sztuczki

Starcia nie są skomplikowane jak w grach z gatunku soulslike, ale nie zapominaj w przypadku Sherlock Holmes Chapter One o wykonywaniu uników, które pomogą niejednokrotnie wyjść z opresji (podobnie zresztą jak przeszkody, za którymi możesz się schować kucając). Nie możesz się także leczyć na standardowe sposoby, ponieważ pasek zdrowia "ładuje się" wyłącznie wtedy, gdy aresztujesz jednego z wrogów (gdy pojawi się nad nimi ikona kajdanek, pewna część zdrowia automatycznie się przywróci).

Źródło: własne

Komentarze (3)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika
cropper