The Order: 1886 to pokaz graficznego kunsztu Ready at Dawn
Nie da się ukryć, że wygląda fenomenalnie i jeśli rozgrywka oraz fabuła dorównają oprawie, to zapowiada się wielki hit, dla którego wielu będzie poważnie rozmyślało zakup nowej konsoli Sony. Ready at Dawn chce udowodnić światu, że jest w stanie dostarczyć gry, która graficznie zmiecie wszystko, co widzieliście do tej pory.
By poprzeć swoje przechwałki, Matt Pettineo, główny koder w Ready at Dawn, który zajmuje się też implementowaniem oprawy wizualnej w ostateczny kod gry, zdradził z czym w przypadku jest najwięcej problemów:
@anji_nl Thanks! Currently we only handle diffuse bounce, so it's too dark. We're still working out the best way to fix that.
— Matt Pettineo (@MyNameIsMJP) March 22, 2014
Najwidoczniej silnik ma drobne problemy z generowaniem realistycznych odbić światła na niektórych materiałach użytych do oteksturowania modeli postaci i otoczenia, jednak nadal szukane jest najlepsze wyjście z tej sytuacji.
Oprócz tego, w grze Ready at Dawn wykorzystana zostanie technologia kompresji tekstur o dużo większej rozdzielczości niż zostaną one później wyświetlane na ekranie telewizora, dzięki czemu nie powinniśmy natrafić na element, którego pochodzenie można by datować na 1995 rok. Kompresja nazywa się BC6H i jest używana do modyfikowania takich elementów jak mapa świateł, sklepienie nieba, szeroka perspektywa i efekty cząsteczkowe.
Niestety na razie wszystko działa trochę wolno i wymaga optymalizacji, jednak do czasu premiery twórcy powinni wyeliminować najbardziej rażące błędy. Kodowanie poprzez CS byłoby szybsze, jednak powoduje artefakty wyświetlanej grafiki i twórcy bardziej skupiają się przy rozwiązaniu stosującym BC6H lub nawet BC7.
W przypadku BC6H kompresja jest sześciokrotna, podczas gdy w przypadku BC7 mowa jest o zaledwie trzykrotnej kompresji, zachowującej większość szczegółów oryginalnej tekstury. Patrząc na rodzaj grafiki w zwiastunie, który był generowany z użyciem BC6H, aż strach pomyśleć, jak może wyglądać kiedy Ready at Dawn zastosowałoby mniejszy stopień kompresji, jak w BC7.