Mateusz Greloch Mateusz Greloch 02.04.2014 13:15
The Order: 1886 to pokaz graficznego kunsztu Ready at Dawn
1464V

The Order: 1886 to pokaz graficznego kunsztu Ready at Dawn

Nie da się ukryć, że The Order 1886 (PS4) wygląda fenomenalnie i jeśli rozgrywka oraz fabuła dorównają oprawie, to zapowiada się wielki hit, dla którego wielu będzie poważnie rozmyślało zakup nowej konsoli Sony. Ready at Dawn chce udowodnić światu, że jest w stanie dostarczyć gry, która graficznie zmiecie wszystko, co widzieliście do tej pory.

By poprzeć swoje przechwałki, Matt Pettineo, główny koder w Ready at Dawn, który zajmuje się też implementowaniem oprawy wizualnej w ostateczny kod gry, zdradził z czym w przypadku The Order 1886 (PS4) jest najwięcej problemów:

Najwidoczniej silnik ma drobne problemy z generowaniem realistycznych odbić światła na niektórych materiałach użytych do oteksturowania modeli postaci i otoczenia, jednak nadal szukane jest najlepsze wyjście z tej sytuacji.

Oprócz tego, w grze Ready at Dawn wykorzystana zostanie technologia kompresji tekstur o dużo większej rozdzielczości niż zostaną one później wyświetlane na ekranie telewizora, dzięki czemu nie powinniśmy natrafić na element, którego pochodzenie można by datować na 1995 rok. Kompresja nazywa się BC6H i jest używana do modyfikowania takich elementów jak mapa świateł, sklepienie nieba, szeroka perspektywa i efekty cząsteczkowe.

Niestety na razie wszystko działa trochę wolno i wymaga optymalizacji, jednak do czasu premiery twórcy powinni wyeliminować najbardziej rażące błędy. Kodowanie poprzez CS byłoby szybsze, jednak powoduje artefakty wyświetlanej grafiki i twórcy bardziej skupiają się przy rozwiązaniu stosującym BC6H lub nawet BC7.

W przypadku BC6H kompresja jest sześciokrotna, podczas gdy w przypadku BC7 mowa jest o zaledwie trzykrotnej kompresji, zachowującej większość szczegółów oryginalnej tekstury. Patrząc na rodzaj grafiki w zwiastunie, który był generowany z użyciem BC6H, aż strach pomyśleć, jak może wyglądać The Order 1886 (PS4) kiedy Ready at Dawn zastosowałoby mniejszy stopień kompresji, jak w BC7.

Źródło: Ready at Dawn

Tagi: exclusive playstation 4 Ready at Dawn The Order: 1886 wideo