EEDAR: prognozy nt. dystrybucji cyfrowej

Gry
488V
EEDAR: prognozy nt. dystrybucji cyfrowej
Bartosz Dawidowski | 23.03.2011, 07:55

Uwaga wydawców zwrócona jest w tej chwili na sektor dystrybucji cyfrowej. Coraz większe zainteresowanie konsumentów oznacza zapalenie się zielonego światła dla ofensywy firm w tym kierunku...

Uwaga wydawców zwrócona jest w tej chwili na sektor dystrybucji cyfrowej. Coraz większe zainteresowanie konsumentów oznacza zapalenie się zielonego światła dla ofensywy firm w tym kierunku...xxxxx


Podczas GDC 2011 prezes EEDAR, firmy zajmującej się analizą rynku gier wideo, wygłosił krótkie przemówienie na temat obecnej kondycji gałęzi dystrybucji cyfrowej. Geoffrey Zatkin skupił się na przykładzie właścicieli X360 - wg badań EEDAR 55% tych graczy zakupiło już przynajmniej jedną grę "bez tektury".

Prognozy dla tego segmentu rynku są bardzo obiecujące. W 2011 roku sprzedaż na PSN i XBL ma wzrosnąć o 35% w stosunku do 2010 roku. W 2014 roku obroty z rozprowadzania gier drogą cyfrową wyniosą ok. 26% globalnych przychodów związanych ze sprzedażą software'u.

Co ciekawe - tylko 44% właścicieli X360 zakupiło DLC. Okazuje się również, że świadomość właścicieli konsoli na ten temat nie jest tak dobra, jak chcieliby tego wydawcy. 76% graczy wie, czym jest DLC, natomiast tylko 67% orientuje się bardziej szczegółowo w tej tematyce. Wydawcy muszą postawić większy nacisk na promocję i informowanie graczy w tym zakresie.

Według EEDAR 90% graczy preferuje sytuację, w której DLC pojawiają się maksymalnie 3 miesiące po premierze gry. Dłuższe oczekiwanie na "downloadable content" jest trudne do zaakceptowania. Zgodzilibyście się z tymi wnioskami?


 

Dalsza część tekstu pod wideo
Źródło: własne

Komentarze (6)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper