Shadow of the Tomb Raider kosztowało 75-100 mln dolarów. Eidos Montreal pracuje nad 3 grami

Gry
1351V
Shadow of the Tomb Raider kosztowało 75-100 mln dolarów. Eidos Montreal pracuje nad 3 grami
Wojciech Gruszczyk | 11.05.2018, 18:55

Jeszcze w tym roku zapoznamy się z kolejną przygodą Lary Croft. Shadow of the Tomb Raider może okazać się przełomowym tytułem dla Eidos Montreal, które rozwija produkcję wraz z Crystal Dynamics, ale tym razem to ekipa z Kanady odgrywa w pracach pierwsze skrzypce.

Eidos Montreal zostało założone w 2007 roku i studio aktualnie pracowało nad serią Deus Ex, przygotowało jednego Thiefa oraz pomagało Crystal Dynamics w stworzeniu nowej opowieści Lary Croft.

Dalsza część tekstu pod wideo

Square Enix na E3 2018. Będzie The Avengers Project, Final Fantasy 7 Remake i Kingdom Hearts 3?

Twórcy z Ameryki zostali oddelegowani do The Avengers Project i chociaż Eidos Montreal również pomaga przy tym tytule, to jednak autorzy w głównej mierze skupiają się na Shadow of the Tomb Raider.

W sprawie gry wypowiedział się David Anfossi, który wspomniał, że przygotowanie Shadow of the Tomb Raider kosztowało około 75-100 mln dolarów i jest to standardowy budżet dużej gry AAA nakierowanej na historię. Jednocześnie wydawca musi zadbać o dodatkowe 35 mln dolarów na promocję, więc jak nie trudno zgadnąć nad deweloperami ciąży ogromna presja.

Anfossi podkreślił, że choć aktualnie rynek skupia się na tytułach sieciowych, takich jak Fortnite, to jest to wyłącznie trend, który przeminie. Jego zespół musi przeczekać ten boom, ponieważ Eidos Montreal nie zamierza zmieniać swoich zasad.

Należy przy tym zaznaczyć, że studio będzie teraz kładło większy nacisk na sieciowe elementy w tytułach, ale nie musimy się martwić. Twórcy testują, budują, uczą się i chcą przygotować funkcje multiplayer, które będą idealnie pasować do jednoosobowego doświadczenia:

„Musimy próbować nowych rzeczy, zdobywać doświadczenie i uczyć się. Chcemy stworzyć silną sieciową technologię. Testujemy, uczymy się, i pracujemy nad tym, jak te elementy zastosować w naszych grach, ale musimy być ostrożni ze względu na naszych fanów. Internet nie musi oznaczać gry multiplayer. Mógłby to być, ale może też być czymś innym. Może to być jednoosobowe doświadczenie, ale w Sieci.”

Jego zespół pracuje aktualnie nad stworzeniem sztucznej inteligencji, która będzie zmieniać swój styl ze względu na reakcje gracza i jego rozgrywkę – dzięki takiej propozycji autorzy nie będą zmuszeni do tworzenia 100 archetypów zachowań.

Eidos Montreal pracuje aktualnie nad trzema, dużymi projektami (Shadow of the Tomb Raider, The Avengers Project i… Deus Ex?) i bez wątpienia kolejne lata będą wyjątkowo ciekawe dla twórców z Kanady.

Źródło: https://www.gamesindustry.biz/articles/2018-05-11-eidos-montreal-we-have-to-try-new-models-for-single-player-games

Komentarze (35)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper