Ancestors: The Humankind Odyssey. Autor Assassin's Creed: "kradniemy od wszystkich"
Tytuł "Ancestors" kojarzy się przede wszystkim z polskim RTS-em od autorów Hatred, który już niedługo trafi na rynek. Warto pamiętać, że to słowo pojawia się też w nazwie niezwykle ciekawej gry, szykowanej przez Patrice'a Desiletsa.
Autor Assassin's Creed i świetnego rebootu Prince of Persia tym razem szykuje grę, która wg jego opisów wymyka się tradycyjnym podziałom gatunkowym. W Ancestors: The Humankind Odyssey, czyli w produkcji, w której wcielimy się w jednego z bardzo wczesnych przodków w ludzi (czyli w małpoluda), pojawią się elementy gry akcji, RPG i survivalu.
"Kradniemy rzeczy od wszystkich. Nasza gra potrafi to pomieścić. W Ancestors jest wiele wątków survivalowych. Ale robię to bez menusów. Więc czy można to wpisać w gatunek gier survivalowych, skoro gracze są przyzwyczajeni do wybieranie opcji z menu i tworzenia w ten sposób rzeczy? (...) Przeskakujemy między gatunkami, kradniemy pomysły. W mojej małpiej grze jest zatem również trochę RPG" - powiedział Patrice Desilets.
Wg Desiletsa branżowi dziennikarze narzucili sztywne podziały gatunkowe i próbują zaszufladkować w ten sposób każdy nowy tytuł. Deweloper uważa jednak, że w przypadku niektórych nietuzinkowych produkcji takie kategoryzowanie działa w negatywny sposób, spłycając zawartość gameplayową.
Brzmi to wszystko obiecująco, ale... gdzie konkrety? Patrice Desilets cały czas nie przedstawił choćby screenshotów z rozgrywką z Ancestors. Pomysł systemu rzemieślniczego zupełnie bez menusów jest fascynujący (pewnie będziemy własnoręcznie obrabiać kamienie, drewno itd). Pozostaje więc czekać na pierwsze materiały z tego ambitnego projektu. Miejmy nadzieję, że gameplay pojawi się już w trakcie E3 2018.