Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 18.04.2018 16:04
God of War bez Atreusa. Sony nie chciało syna Kratosa
3014V

God of War bez Atreusa. Sony nie chciało syna Kratosa

Najnowsza produkcja Santa Monica Studio mogła utracić swój najważniejszy element. Sony myślało o porzuceniu syna Kratosa i tym samym bohater God of War przeżyłby bardzo specyficzną podróż. Sytuację przybliża Cory Barlog.

God of War to jedna z najlepszych gier tej generacji. Tytuł zgarnął kapitalne noty od dziennikarzy z całego świata i to bez wątpienia jeden z największych hitów w katalogu PlayStation 4.

God of War - recenzja gry. Umarł król, niech żyje król!

Dyrektor kreatywny gry w rozmowie z dziennikarzem GameSpotu nie ukrywa, że relacja Kratos-Atreus mogła zostać wyrzucona z produkcji. W bardzo wczesnej fazie produkcji, studio prezentowało projekt przedstawicielom Sony, którzy nie byli zadowoleni z tej propozycji.

Pracownik japońskiej korporacji nie ukrywał, że ta zmiana może przekroczyć niebezpieczną granicę:

„To może być za trudne, za drogie, już i tak wprowadziliśmy wiele zmian. Ta dodatkowa może być jedną za dużo.”

Cory Barlog nie zgodził się z tą decyzją… Choć nie ukrywa, że pojawił się pomysł, w którym Kratos rozmawiałby sam ze sobą. Koncepcja sprawiła, że gra straciła większość dialogów, a w dodatku znacząca część i tak była niezrozumiała, ponieważ heros miał mówić w swoim języku.

Santa Monica Studio zdecydowało się przedstawić konkretne argumenty, które przekonały Sony – Barlog porównał grę do filmu „Wszystko utracone” (All Is Lost), który zadebiutował w 2013 roku. Deweloperzy zdali sobie jednocześnie sprawę, że dodatkowa postać znacząco ubarwia sferę rozgrywki, ponieważ Atreus odgrywa znaczącą rolę w całej historii.

Źródło: https://www.gamespot.com/articles/god-of-war-ps4-almost-didnt-have-one-of-its-best-m/1100-6458294/

Tagi: god of war playstation 4 Santa Monica Studio Sony