BioShock powstawał z pomocą środków halucynogennych. Deweloper ujawnił Easter Egg, by to potwierdzić

Gry
2188V
BioShock powstawał z pomocą środków halucynogennych. Deweloper ujawnił Easter Egg, by to potwierdzić
Bartosz Dawidowski | 09.01.2018, 10:07

Marka BioShock ma już prawie 11 lat. Niestety nic nie zapowiada tego, by wydawca tej znakomitej serii chciał ją kontynuować. Pozostaje nam zatem pisanie m.in. o różnych smaczkach poukrywanych w BioShocku.

Pierwszy BioShock był owocem pasji zgranej grupy deweloperów. Jak zwykle w takich przypadkach autorzy poukrywali w swojej grze wiele Easter Eggów. Jeden ze smaczków nie został jednak odnaleziony przez fanów i pewnie pozostawałby ukryty, gdyby nie napisał o nim były deweloper, pracujący w 2007 roku w z 2K Marin, które pomagało przy produkcji pierwszego BioShocka.

Dalsza część tekstu pod wideo

Kolekcjonerka na 10. lecie marki BioShock

Rzeczona osoba rozpisała się na 4chan i ujawniła, że Jordan Thomas, reżyser narracji w BioShock, raczył się w trakcie powstawania gry... grzybkami halucynogennymi i alkoholem, by "wspomóc proces kreatywny". Efekty takich działań były takie, że pracownik płakał na spotkaniach z zespołem (twierdząc, że "zawiódł wszystkich") i ogólnie zachowywał się w dziwny sposób. Podobno takimi środkami "wspomagali" się też inni twórcy pierwszego BioShock. Gracze biorący udział w dyskusji nie wierzyli w takie sensacje. Do czasu aż gość nie zweryfikował, że faktycznie posiada widzę, do której nie mają dostępu inne osoby. Były deweloper z 2K Marin ujawnił Easter Egg, o którego istnieniu nikt wcześniej nie wiedział.

By wywołać nowego Easter Egga należy w Hefajstosie, przed pierwszym osobistym spotkaniem Ryana, użyć na sobie podpalenia i zredukować poziom zdrowia do 1 HP. Następnie należy użyć płomieni w miejscu, gdzie zaczyna się cutscenka w tym rejonie i ją zainicjować. Bohater zginie w momencie rozpoczęcia cutscenki i po śmierci zostanie przeniesiony do Vita Chamber poza mapą. Po włączeniu podpisów zobaczymy komunikat: "jeśli widzisz tę wiadomość, Paul Hellquist nie wykonał swojej pracy". Jak donoszą gracze ten prztyczek w nos dla testera z zespołu deweloperskiego można wywołać we wszystkich wersjach BioShock, nawet w jej zremasterowanych edycjach.

Ciekawe ile jeszcze podobnych Eeaster Eggów czai się w wielu grach? Ich ujawnienie zależne jest głównie od dobrej woli deweloperów, bo często czynności, jakie trzeba podjąć, by je odblokować są skomplikowane i trudne do odtworzenia przez przypadek.

Źródło: własne

Komentarze (62)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper