L.A. Noire i ogromna dbałość o szczegóły

L.A. Noire ma duże szanse stać się wymarzonym tytułem dla miłośników dojrzałych, skomplikowanych opowieści w grach (polecamy obejrzeć udostępnione dotychczas trailery). Team Bondi pracuje nad swoim projektem od wielu lat - firma zaliczyła w tym czasie kilka poważnych opóźnień. Jaka była ich przyczyna?
L.A. Noire ma duże szanse stać się wymarzonym tytułem dla miłośników dojrzałych, skomplikowanych opowieści w grach (polecamy obejrzeć udostępnione dotychczas trailery). Team Bondi pracuje nad swoim projektem od wielu lat - firma zaliczyła w tym czasie kilka poważnych opóźnień. Jaka była ich przyczyna?
Team Bondi zapewnia, że włożyło w swój najnowszy projekt ogromną ilość pracy. Nie sposób porównać ten wysiłek z jakimkolwiek innym tytułem dostępnym na rynku. Simon Wood, deweloper L.A. Noire wyjaśnia w wywiadzie opublikowanym na oficjalnej stronie Rockstar, że deweloperzy nie tylko odwiedzili Los Angeles, by wykonać pełną dokumentację wybranych miejsc, ale również z ogromnym pietyzmem zabrali się do wymyślania fikcyjnych lokacji, pasujących do klimatu 1947 roku.
"Stworzyliśmy "biblię produkcyjną", która wyznaczała kierunek projektu dla wszystkich lokacji, które znajdziemy w grze. W tych dokumentach opisane są m.in. takie detale jak panele podłogowe, materiały użyte do wykonania mebli, ubiór NPC-ów, szczegóły oświetlenia, obrazy na ścianach i wszystkie inne informacje, których używamy później przy tworzeniu nowych miejsc w grze. (...) Wykonałem listę stylów architektonicznych i stworzyłem paletę kolorów, które pasowałyby do bohaterów powołanych do życia przez Brendana [scenarzystę]. Wszystko po to, by ich charakter znajdował odbicie w ich najbliższym otoczeniu" - powiedział Simon Wood.




Z podobnym pietyzmem Team Bondi podchodzi do kwestii ubioru bohaterów. Każdy strój musi być jak najbardziej wierny obowiązującemu w późnych latach 40. stylowi. By jak najlepiej wywiązać się z tego zadania deweloper wypożyczył dziesiątki kostiumów i zeskanował je w specjalnym studiu, uzyskując modele 3D, na których dalej pracowano, obrabiając je i modyfikując w razie potrzeby. Każdy z bohaterów w 140 różnych lokacjach L.A. Noire ubrany jest w dokładnie przemyślany przez dewelopera sposób, według obowiązującej dawniej mody.
Team Bondi zdradziło również, że inspirowało się przy tworzeniu swojej gry m.in. „Scarlet Street”, sławnym filmem z gatunku noir, w mistrzowskiej reżyserii Fritza Langa. Poniżej pierwsza część tego dzieła z 1945 roku (udostępniono za darmo również dalszą porcję filmu).