The Coalition kusi pecetowców jakością. Gears of War 4 wspierać będzie tekstury 4K i odblokowaną liczbę FPSów
Z drugiej strony to chyba nie powinno być niczym wyjątkowym we współczesnych czasach. Deweloperzy zapewniają jednak o jakości wersji PC.
Może wynika to z faktu ogromnych problemów Gears of War: Ultimate Edition, albo nacisku Microsoftu na promowanie Universal Windows Platform. Studio The Coalition, poprzez usta Mike'a Raynera odpowiedzialnego za stronę techniczną serii, opowiada o celach jakie postawił sobie zespół w przypadku wersji na komputery osobiste. Gra będzie miałą odblokowaną liczbę klatek na sekundę i obsłuży tekstury o rozdzielczości 4K. Ponadto gracze z bardzo szerokimi ekranami nie będą zmuszeni zadowolić się skalowaniem.
Twórca chwali także zarówno UWP jak i silnik Unreal Engine 4, który pozwala na lepsze wykorzystanie rdzeni procesora. Wydanie na PC otrzyma również własny benchmark i pozwoli użytkownikom na indywidualne przypisanie klawiszy. Oczywiście technologie super-samplowania oraz dynamicznego skalowania, która przygotowana została z myślą o konsoli Xbox One również będą obecne na PC.
Premiera czwartej części sagi Gears of War odbędzie się już 11 października.