Dawid Traczykowski Dawid Traczykowski 03.04.2010 11:57
Milion dolarów na promocję map do MW2
640V

Milion dolarów na promocję map do MW2

Activision przeznaczyło milion dolarów na promocję Stimulus Package do Call of Duty: Modern Warfare 2. Mapy reklamowane są w Internecie i telewizji.

xxxxx

 

Kampania zaczęła się na kilka dni przed wypuszczeniem map na rynek Xbox Live i potrwa do końca Świąt Wielkanocnych. Mapy są również promowane w sklepach, gdzie sprzedawcy informują o nich klientów, mając swój udział w zyskach (to wszystko oczywiście nie w Polsce, bo u nas nie ma nawet oficjalnego Live'a). Pieniądze wpompowane w reklamy map pokazują, jak duże mogą być potencjalne zyski z ich sprzedaży i dają wyobrażenie, na jaką skalę rozwinęła się już cyfrowa dystrybucja. Paczka map kosztuje 1200 MP (czyli 15 $), co czyni ją najdroższą z dotychczas wydanych na XL, i zawiera 5 map (z czego tylko 3 nowe, 2 pochodzą w poprzedniego MW). Zaraz po wydaniu mapy nie działały, co spotkało się z krytyką fanów. Moim zdaniem Activision przegięło z ceną tych aren, płacić 5 dolców za jedną mapę to zdzierstwo. Jakie jest Wasze zdanie o tym DLC?

 

UPDATE:

Dobre światło na politykę Activision rzucają także wyniki sprzedaży poprzednich dodatków do gier z serii. Pierwszy pakiet map do CoD: Modern Warfare zakupiono ponad milion razy w ciągu pierwszych 10 dni po premierze - i to na samym tylko Xbox Live. Do dzisiaj żadne DLC nie pobiło tego wyniku.

Tymczasem Map Pack 1 do CoD: World at War, do tej pory pobrano ponad dwa miliony razy, na obu platformach (XL/PSN). Ktoś jeszcze się dziwi, że Activision winduje ceny? Każdy dolar w górę to kolejny potencjalny milion (lub dwa) zarobku...

Tagi: Activision call of duty Infinity Ward

Nie przegap