Metroid Prime 4 to NAJLEPSZA wizytówka mocy Nintendo Switch 2? Specjaliści są zachwyceni!
Prace nad Metroid Prime 4 trwały długo, ale wiele na to wskazuje, że posiadacze Nintendo Switchów 2 nie będą narzekać. Gra ma oferować wyjątkową jakość i w pełni wykorzystuje potencjał platformy.
Od dzisiaj możecie sprawdzić naszą recenzję Metroid Prime 4, w której Wojtek chwali imponujące połączenie klasycznych rozwiązań z nowymi pomysłami Retro Studios. Gra od początku robi ogromne wrażenie, a teraz do dyskusji dołącza także Digital Foundry, które w niezwykle pozytywnych słowach opisuje techniczne możliwości tytułu i sposób, w jaki Metroid Prime 4 wykorzystuje pełen potencjał Nintendo Switcha 2.
Digital Foundry przede wszystkim podkreśla, że Metroid Prime 4 jest pierwszą dużą, trójwymiarową produkcją, która pokazuje, po co Switch 2 otrzymał tryb 120 Hz. Do tej pory funkcja ta była wykorzystywana jedynie w prostszych grach 2D, ale dopiero przygoda Samus Aran stała się prawdziwym pokazem technologicznej siły nowej konsoli Nintendo. Eksperci zwracają uwagę, że Retro Studios wykonało fenomenalną pracę, przygotowując produkcję, która działa z imponującą płynnością niezależnie od wybranego trybu.
W docku Metroid Prime 4 oferuje dwa ustawienia: obraz w 4K przy niemal idealnie stabilnych 60 klatkach na sekundę oraz 1080p, gdzie gra potrafi osiągnąć niemal zamknięte 120 FPS. Digital Foundry przeprowadziło dokładne testy i potwierdza, że Switch 2 w tej grze radzi sobie z osiągnięciem rzeczywistego, praktycznie niezmiennego poziomu 120 klatek. Minimalne spadki, które pojawiają się sporadycznie, są tak drobne, że bez specjalistycznego sprzętu nie da się ich zauważyć. Nawet w najbardziej wymagających scenach (jak szybka jazda motocyklem przez otwarte obszary) płynność animacji nadal zachwyca.
W trybie przenośnym sytuacja wygląda równie imponująco. Metroid Prime 4 może działać w 120 fps przy rozdzielczości 720p lub w 60 fps przy 1080p. Wybór wyższej liczby klatek nie wpływa negatywnie na jakość grafiki - tekstury, cienie, poziom detali oraz dystans renderowania pozostają identyczne. Jedyną faktyczną różnicą jest więc płynność animacji oraz zauważalnie mniejsze opóźnienie sterowania, ponieważ gra i ekran pracują w wyższym tempie.
Digital Foundry nie ma wątpliwości, że Metroid Prime 4 jest znakomitą wizytówką mocy Nintendo Switch 2. Retro Studios dostarczyło tytuł, który nie tylko świetnie wygląda i działa, ale także w pełni wykorzystuje możliwości sprzętowe nowej konsoli. Jeśli kolejne produkcje będą prezentowały podobny poziom techniczny, Switch 2 może stać się platformą, która jeszcze wielokrotnie nas zaskoczy.