Where Winds Meet - porównanie gry na PS5, PS5 Pro i PC. Widać różnice, ale ciężko wskazać zwycięzcę

Gry
168V
Where Winds Meet - Chinka na uroczystości
Łukasz Musialik | Dzisiaj, 21:15
PS5 PC Mobile

ElAnalistaDeBits przygotował szczegółowe porównanie Where Winds Meet z PS5, PS5 Pro oraz PC (NVIDIA GeForce RTX 50). Materiał bardzo wyraźnie pokazuje, jak różnią się między sobą wersje tej samej gry - i w której można liczyć na najlepszą jakość oraz stabilność.

Na PS5 sprawa jest prosta. Gracz dostaje tylko jeden preset. Gra renderuje obraz w 1080p, który następnie jest podnoszony do 2160p, a całość ma działać stabilnie w 60 FPS-ach. W teorii wygląda to nieźle, ale w praktyce konsola ma problem, aby utrzymać taką płynność. Wideo wyraźnie pokazuje spadki i niestabilność, szczególnie podczas bardziej wymagających scen akcji.

Dalsza część tekstu pod wideo

Zdecydowanie lepiej wypada PS5 Pro oferując dwa tryby. Pierwszy standardowy renderuje natywnie w 1440p, po czym skaluje obraz do 2160p, zapewniając lepszą ostrość i więcej detali niż PS5. Drugi wariant to tryb Ray Tracing, gdzie gra korzysta z tej samej rozdzielczości, ale dodaje piękne odbicia (np. w wodzie) oparte na ray tracingu. Co ciekawe, tryb z ray tracingiem nie występuje w obecnej wersji PC, więc PS5 Pro oferuje coś „więcej”.

Niestety - i to największy minus - włączenie ray tracingu na PS5 Pro mocno obciąża konsolę. W porównaniu widać, że gra potrafi chrupnąć, a płynność spada poniżej 40 FPS-ów, co oznacza, że wizualne ulepszenia kosztują bardzo dużo i cierpi na tym wydajności. Tryb standardowy na PS5 Pro radzi sobie lepiej, ale nie gwarantuje stabilnych 60 FPS-ów.

Sytuacja jest zupełnie inna na PC, gdzie gra potrafi rozwinąć skrzydła. Dzięki mocniejszym podzespołom i karcie z serii RTX 50 oraz wykorzystaniu technologii DLSS Performance i Multi-Frame Generation, płynność i jakość obrazu są wyraźnie lepsze niż na konsolach Sony. Nie zdziwi więc nikogo stwierdzenie, że na PC uzyskamy najlepszą jakość, wydajność i stabilność, co widać na każdym fragmencie wideo. Twórcy gry zapowiedzieli także wprowadzenie nowego presetu „Natural”, który ma oferować najwyższą możliwą jakość, ale tylko na najlepszej konfiguracji sprzętowej.

Wnioski z materiału są proste. PS5 Pro oferuje lepszy obraz niż PS5, ale nie radzi sobie z utrzymaniem stałych 60 FPS-ów, zwłaszcza gdy włączony jest ray tracing. PC pozostaje bezkonkurencyjny, zwłaszcza przy mocnym sprzęcie i wykorzystaniu nowoczesnych technologii NVIDIA.

Źródło: YouTube / ElAnalistaDeBits

Komentarze (1)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper